Radarowa kontrola bezpieczeństwa w Ducati Multistradzie 2020?

Ducati po raz pierwszy poinformowało o wprowadzeniu radarów do motocykli w ubiegłym roku z zastrzeżeniem, że nowa technologia pojawi się w linii na 2020 rok. Szpiegowskie zdjęcia nowej Multistrady, które krążą od niedawna w sieci wskazują, że rozwiązanie opracowane przez Ducati i naukowców z Politechniki w Mediolanie, jest już w końcowej facie testów.

Motocykl posiada dwa radary: z przodu i z tyłu. Ich zadanie polega na ciągłym badaniu otoczenia i wykrywaniu ewentualnych zagrożeń, takich jak inne pojazdy lub przeszkody stałe. Kierowca zostanie również poinformowany w razie, gdy z tyłu pojawi się szybko nadjeżdżający pojazd albo w martwej strefie lusterek znajdzie się inny użytkownik ruch drogowego. Warto zaznaczyć, że system nie będzie przejmował sterowania w razie zagrożenia – spełnia jedynie funkcję informacyjną, co oznacza, że od kierowcy zależy właściwa reakcja.

Fot. Ducati

Wyposażoną w najnowszy system radarowy Multistradę 1260 GT zobaczymy prawdopodobnie już jesienią. Kilka miesięcy temu Ducati ogłosiło, że radarowy system ostrzegania jest tylko częścią większego planu pod nazwą Safety Road Map 2025, który ma na celu opracowanie i wdrożenie nowych systemów i technologii poprawiających bezpieczeństwo. Elementem tej akcji jest na przykład ABS w zakrętach, który ma być dostępny dla wszystkich modeli Ducati już w roczniku modelowym 2020.

Ducati nie będzie jednak prekursorem technologii radarowej. Podobny system pojawi się również w KTM 1290 Super Adventure. Być może wkrótce to rozwiązanie okaże się równie niezbędne jak ABS, ale na razie najlepiej sprzedający się motocykl adventure po R1250GS, czyli Honda Africa Twin, nie ma tej technologii i nie zapowiada się, aby to szybko się zmieniło.

%d bloggers like this: