Pokolenie milenialsów woli transport publiczny od motocykli

Międzynarodowe badanie dotyczące milenialsów oraz ich wyborów dotyczących opcji transportu ma ciekawe wnioski. Badanie dotyczyło pokolenia Y, czyli ludzi urodzonych w latach 80. I 90. XX wieku. Ankiety został przeprowadzone w Melbourne, Brisbane, Londynie, Nowym Jorku i Atlancie.

Okazało się, że aż pokolenie Y znacznie częściej wybiera transport publiczny. W Brisbane aż 66% milenialsów częściej decyduje się na miejskie środki transportu – w porównaniu do poprzedniego pokolenia.

fot. Lego

Następne jest Melbourne z wynikiem 45%. Londyn ma odpowiednio 22%, a Atlanta 16%. Nieznaczny spadek zanotowano tylko w Nowym Jorku ze względu na to, że pokolenie milenium mieszka bliżej miejsc pracy.

Trend w kierunku transportu publicznego jest wyraźny czterech z pięciu miast, w których przeprowadzono ankiety wśród pokolenia Y, ale to oznacza jednocześnie złe wieści dla sprzedawców motocykli.

Producenci w Anglii i USA od kilku lat zmagają się ze znacznym spadkiem sprzedaży, który nie zmniejszy się, jeśli milenialsi nie uzyskają uprawnień do prowadzenia jednośladów i nie będą ich kupować i użytkować.

fot. pixabay

Jest wiele teorii na temat, dlaczego tak się dzieje, ale niewiele rzetelnych badań. Amerykańska organizacja Motorcycle Industry Council, która reprezentuje producentów i dystrybutorów motocykli, skuterów i pojazdów ATV, postanowiła przebadać to zagadnienie systemowo. Jednym z etapów jest powyższe badanie, w którym uczestniczą uniwersytety z Australii, Wielkiej Brytanii i oczywiście USA.

MIC zatrudniło firmę konsultingową Centauric LLC do opracowania planu strategicznego w celu kampanii skierowanej do pokolenia Y, mającego na celu zachęcić ludzi do motocykli. Czy to się uda, pozostaje na razie pytaniem otwartym.

Z jednej strony można zrozumieć obawy producentów i sprzedawców motocykli, ale z drugie trend w kierunku bardziej ekologicznego transportu publicznego jest przecież dobry dla drożności miejskich arterii i środowiska. Jak uważacie?

%d bloggers like this: