Czy Honda szykuje po cichu nowy wariant Deauville?!

Podobno Honda pracuje nad nowym wariantem Deauville o pojemności 1000 cm3. Niegdyś NT650V był motocyklem chętnie wybieranym przez formacje policji w wielu krajach, słynącym z wytrzymałości i trwałości. Charakterystycznego kształtu nadwozia nie można było pomylić z innym modelem, głównie za sprawą zintegrowanych kufrów bocznych i wbudowanych w czaszę migaczy.

Poprawiony wariant miałby pojemność 1000 cm3 i automatyczną skrzynię biegów DCT. Segment GT w Europie wyraźnie słabnie. Co raz mniej producentów zainteresowanych jest oferowaniem prawdziwych, wszechstronnych modeli. Triumph zrezygnował z Trophy, Honda Pan European stała się rzadkością, nawet potężny Kawasaki GTR1400 został zwolnione ze służby. Jedynymi maszynami GT są obecnie Yamaha FJR 1300, Honda GoldWing i BMW R1250RT oraz K1600GT.

fot. Honda NT 700V Deauville 2010-11

Zaktualizowany model Deauville może być dokładnie tym, czego brakuje w tej klasie. Wcześniejsze wersje wykorzystywały silnik modelu Translap o pojemności skokowej 647 cm3 (w ostatniej wersji 2010-2011- 680 cm3). Maksymalna moc wynosiła 56 KM, natomiast moment 55 Nm (odpowiednio 65 KM i 66.2 Nm). Nie bez znaczenia dla trwałości tego układu, było zastosowanie wału Cardana do przeniesienia napędu. Produkcję Hondy NT650V zakończono w 2011 roku.

W nowej generacji Deauville moglibyśmy zobaczyć silnik 998 cm3 z Africa Twin. Ten młyn jest mocny i ma dużo momentu, a zastosowany wraz z odpowiednią skrzynią biegów, może być świetnym wyborem dla motocykli GT. Deauville w klasie silnika o litrowej pojemności byłby również lżejszy od tego co feruje konkurencja, i być może zwinniejszy.

Na pewno wielu użytkowników doceniłoby legendarne, zintegrowane kufry, elektrycznie sterowaną przednią szybę i inne współczesne nowinki, dla których ten model wydaje się stworzony. Jeśli cena nie byłaby zbyt wygórowana, Honda mogłaby mocno namieszać w segmencie GT. Czy zobaczymy ten motocykl jeszcze podczas tegorocznego EICMA?

%d bloggers like this: