Kawasaki myśli o przyszłości i pracuje nad hybrydą

Kawasaki pracuje nad motocyklami hybrydowymi, przygotowując się na nowy świt w branży motocyklowej.

Motocykle hybrydowe niemal na pewno znajdą się wkrótce w głównym nurcie, ale najnowszy patent Kawasaki może wskazywać, że moment ten jest bliższy niż mogło nam się wydawać. Dom Akashi nie jest pierwszym z dużych producentów, który rozważa wprowadzenie maszyny hybrydowej do swojego asortymentu, ale podejście Kawasaki do nowego segmentu wskazuje na duże zaawansowanie prac.

Jednym z najciekawszych szczegółów patentu jest umiejscowienie silnika elektrycznego. Zamiast silnika z piastą, jak w większości projektów tego typu, Kawasaki zdecydowało się na bardziej kompaktowe rozwiązanie, podobne do stosowanego przez producentów samochodów. Elektryczny układ napędowy jest umieszczony tuż za jednocylindrowym silnikiem, co zapewnia lepszy rozkład masy.

fot. Kawasaki

Oczywiście główną zaletą hybrydy jest to, że dodatkową moc silnika elektrycznego można bezproblemowo łączyć z silnikiem benzynowym, dzięki czemu zwiększenie mocy lub wybór między jednostką napędową jest szybki i bezproblemowy. Zasadniczo mówi o tym samym poziomie integracji występującym w supersamochodach hybrydowych, bolidach F1 i tym podobnych.

Wygląda na to, że zbiornik paliwa został przeniesiony pod siedzenie motocykla, podczas gdy akumulatory znajdują się na zwyczajowym miejscu w ramie. Kawasaki już wcześniej bawiło się pomysłem wymiennych akumulatorów, więc nie zdziwiłoby nas, gdyby zastosowali tę technologię w nowym motocyklu hybrydowym.

fot. Kawasaki

Pytania dotyczące zasięgu oraz mocy jednocylindrowego silnika pozostają na razie bez odpowiedzi. Dane patentowe nie zawierają innych szczegółów, również przybliżonego wyglądu rzeczywistego motocykla, ale domyślamy się, że będzie to raczej coś małego, nadającego się do dojazdów w mieście. Wydaje się, że ostatnie wersję Ninja H2 i N2R mogą służyć jako doskonała baza do budowy małego, ale silnego motocykla.

Jeśli Kawasaki rzeczywiście, jak podejrzewamy, ma projekt w zaawansowanym stadium prac, być może zobaczymy prototyp jeszcze w tym roku. Oczywiście fotografia motocykla do tego tekstu nie przedstawia hybrydowej nowości od Kawasaki, ale najnowszy model Z400.

%d bloggers like this: