Niższe zyski Harleya-Davidsona

Na początku roku Harley ogłosił, że odwetowe cła importowe nałożone przez Unie Europejską będą kosztować amerykańską firmę od 100 do 120 mln dolarów w samym tylko 2019 roku.

Rynek europejski stanowi co raz większą część sprzedaży motocykli Harleya. Aby uniknąć dodatkowego cła przywozowego, gigant z Milwaukee zwiększył również inwestycje w zakładzie w Tajlandii, planując jednocześnie szerzą kampanię na tamtejszym rynku.

Foto: Harley-Davidson

Mimo szeroko zakrojonych działań naprawczych, wprowadzeniu nowych motocykli i strategii zbytu, sprzedaż motocykli w detalu na rodzimym amerykańskim rynku spadła w pierwszym kwartale o 4,2 proc. Odbiorcy europejscy również nie byli zbyt chętni na zakupy, tym razem sprzedaż obniżyła się o 2,1 proc.

Całkowity dochód netto Harleya-Davidsona obniżył się o 26,7 proc. do 127,9 mln dolarów w pierwszym kwartale, podczas gdy przychody z motocykli i produktów pokrewnych spadły o 12,3 proc. do 1,19 miliarda dolarów, co właściwie jest mniej więcej zgodne z prognozami.

%d bloggers like this: