Zdjęcie szpiegowskie nowego Indiana. Pojawi się również nowy silnik?

Obecnie Indian ma zarejestrowane trzy nazwy potencjalnych modeli. Wygląda na to, że przyłapano jedną z tych nowości podczas testów. To turystyk z nieruchomą owiewką i nowym silnikiem chłodzonym cieczą.

Wydawało się, że nazwy Raven lub Renegade zostaną przeznaczone dla motocykli z rodziny FTR, czyli dla młodszej klienteli. Niektóre rysunki patentowe wskazywały, że tak będzie w istocie, ale ostatecznie wielki turystyk zwyciężył.

motoridersuniverse.com

Indian ma już Roadmastera, czyli tourera z masywnym czołem. Nowy motocykl raczej go nie zastąpi, sądząc po widocznych elementach klienci dostana nowy silnik chłodzony cieczą, ogromną owiewkę w stylu H-D Road Glide, a także zawieszenie typu upside-down. Oraz hamulce Brembo.

Biorąc pod uwagę konstrukcję reflektorów, błotników i tarcz hamulcowych, jest to raczej motocykl dla fanów Victory, którzy zostali pozbawieni modelu Cross Country Bagger. Zaktualizowany Indian Chieftain również wskazuje na ten kierunek rozwoju – owiewka jest bardziej zbliżona do ostrych linii motocykli Victory.

Przypomnijmy jeszcze, że dyrektorem do spraw projektowania produktów Indian Motorcycle jest obecnie Ola Stenegärd, były szef działu projektowania w BMW Motorrad. Pod jego kierownictwem został stworzony R nineT.

fot. motoridersuniverse.com

Istnieje również potrzeba nowego silnika. Obecny, chłodzony powietrzem Thunder Stroke 111, z powodzeniem radzi sobie napędzając ciężkie turystyki i baggery, ale nie będzie mu łatwo w świecie rosnących wymagań środowiskowych.

Indian ma olbrzymią lukę pomiędzy Scoutem o pojemności 1130 cm3 a Chiefem, który może poszczycić się 1800 cm3. Zapewne nowy model pojawi się właśnie w tym przedziale.

%d bloggers like this: