Jakie premiery przygotowują dealerzy i wystawcy?

Dla wszystkich fanów motocykli to już druga edycja największych targów motocyklowych w Polsce i Europie Środkowej – Warsaw Motorcycle Show, które odbędą się w pierwszy weekend marca w halach Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą.

Czego możemy się spodziewać? Będzie gorąco, bo organizatorzy zapowiadają aż 50 premier, ponad 2000 motocykli i 300 wystawców. Dodajmy, że poprzednia edycja gościła ponad 60 000 gości, a tegoroczna impreza ma przyćmić WMS 2018 pod każdym względem.

fot. WMS 2019

Nas nie interesują jednak strefy tematyczne i wydarzenia poboczne, ale premiery, których możemy spodziewać się w podwarszawskim Nadarzynie. Postanowiliśmy przygotować dla Was zestawienie tych nowości. Będziemy je uzupełniać sukcesywnie o kolejne marki po uzyskaniu pewnych informacji, dlatego poniższy tekst będzie aktualizowany aż do rozpoczęcia targów – nie zapomnijcie do niego wrócić!

Aprilia

Aprilia to jedna z siedmiu marek należących do Piaggio, dzięki czemu marka z Noale ma potężne zaplecze finansowe i jest stosunkowo bezpieczna na generalnie trudnym rynku maszyn sportowych. Podczas WMS 2019 pojawi się najgorętsza obecnie maszyna Włochów, czyli Aprilia RSV4 1100.

fot. Aprilia

Co się zmieniło? Po pierwsze pojemność silnika 65 ° V4 wzrosła z 999 cm3 do 1078 dzięki zastosowaniu nowych tłoków. W konsekwencji tych zmian serce motocykla wytwarza obecnie 217 KM i 122 Nm, czyli więcej niż w S1000RR od lubiących szybką jazdę Bawarczyków z BMW. Jednocześnie to dokładnie o 16 koników więcej niż fabryczna konfiguracja RSV4 z 2017 roku. Inne detale to zawieszenie Ohlins NIX, tytanowy wydech od Akrapovic i zaciski Brembo.

fot. Aprilia

Aprilia RSV4 1100 będzie mieć pod WMS 2019 swoją premierę w Polsce. Na stoisku marki w hali D znajdą się również najnowsze wersję Tuono 1100, Shivera 900 i spektrum model do 125 cm3.

Yamaha

Yamaha po raz drugi została partnerem Warsaw Motorcycle Show, a to oznacza, że bez gorących nowości się nie obejdzie. Jednym z najbardziej wyczekiwanych motocykli jest Yamaha Ténéré 700. Możemy spodziewać się polskiej premiery tego modelu z rodziny adventure. Nie zapominajmy też o pozostałych nowościach: czyli motocyklach klasy supersport – YZF-R3 i YZF-R125, całkowicie nowych na nadchodzący sezon, o sportowych turystykach Niken GT i Tracer 700 GT czy o XSR700 XTribute z segmentu Sport Heritage.

fot. Yamaha

Na gości czekają również sportowe skutery XMAX w ekskluzywnej wersji Iron Max, dostępne w trzech pojemnościach 125, 300 i 400 cm3. To są nasze najważniejsze premiery Yamahy na ten rok, ale pojawi się również Hyper Naked w malowaniu Ice Fluo, która dopiero wchodzi na 2019 rok i wiele innych sprzętów.

fot. Yamaha

Na stoisku nie zabraknie spotkań z przyjaciółmi marki oraz z zawodnikami z różnych dyscyplin sportu. Doskonałym przykładem jest tutaj wielokrotny mistrz świata we freestyle’u motocyklowym Rafał „Stunter 13” Pasierbek, który rzuci wzywanie prawom fizyki podczas swojego pokazu.

Indian

W Nadarzynie koło Warszawy zobaczymy oczywiście słynny już wariant Indian FTR 1200. Amerykanie nie mogli zrezygnować z pozytywnych wibracji jakie od dłuższego czasu generuje FTR 750, dlatego konstruując mocniejszy motocykl z silnikiem V-twin o pojemności 1203 cm3 i mocy 120 KM, sprawili że wizualnie jest bardzo zbliżony do mniejszego brata.

fot. Indian Motorcycle

FTR w wersji 1200 dostępny jest w dwóch wariatach: sportowej S oraz jako tańszy model podstawowy bez sporej ilości akcesoriów, ale z tym samym silnikiem, podwoziem i o równie atrakcyjnym wyglądzie. Obie wersje wyposażono w identyczną stalową ramę z kratownicy i aluminiową ramę pomocniczą, ale motocykle różnią się jakością zawieszenia i wyposażenia. Do sprzedaży trafi także replika wyścigowego modelu S.

fot. Indian Motorcycle

Oczywiście koncepcyjna wersja FTR 1200 była bardziej szkieletowa, brutalna i agresywna, ale model produkcyjny nadal ma w sobie sporo tych cech, mimo że przeznaczony jest do codziennej jazdy w ruchu miejskim. Wśród rozwiązań przeniesionych z motocykla zawodniczego nie zabrakło zbiornika paliwa pod siedzeniem, co obniża środek ciężkości, a także zapewnia więcej miejsca na filtr powietrza.

Oczywiście Indian zaprezentuje nie tylko model FTR 1200, ale całe spektrum swoich maszyn. Najmniejsze z nich to rozwijająca się rodzina Scout, do której należą poza modelem podstawowym również Sixty i Bobber. Potężny Chief z silnikiem Thunder Stroke 111 o pojemności 1811 cm3 oferowany jest aktualnie w dwóch wersjach: Dark Horse oraz Vintage. W Warszawie zobaczymy jeszcze Springfielda, Chieftaina (cztery wersje) oraz Roadmastera.

%d bloggers like this: