Czy Suzuki ożywi DR Big w 2020 roku?

Niewielu dzisiaj pamięta Suzuki DR 800 S Big, czyli przodka współczesnego adventure bike. Wraz z BMW R80GS i Yamaha Tenere był mniej znanym, ale wciąż ważnym elementem historii ADV. Motocykl zasilał ogromny singiel o pojemności 727 cm3, który generował 52 konie mechaniczne. Ponieważ to wciąż było za mało, Suzuki podniosło w 1990 roku pojemność skokową do 779 cm3. Silnik wytwarzał w finalnej wersji 54 gotowe do galopu konie mechaniczne. Przypominam, że na jednym cylindrze. Szaleństwo.

W każdym razie Doctor Big przez dziesięć lat ozdabiał salony Suzuki i sceny rajdowe, aż bezceremonialnie wyrwano go ze środowiska w 1999 roku. Choć nie ma go z nami już od dwóch dekad, ten model miał wielki wpływ na stylizacje motocykli ADV. Ale od czasu zniknięcia DR 800 motocykle ADV stały się większe, potężniejsze i ogólnie bardziej kompetentne.

fot. Suzuki Dr 800S Big 1991/ motorcyclespecs.co.za

BMW, Yamaha i Honda dołączyły do Triumpha niedługo po tym jak pożegnaliśmy DR, a teraz niemal każdy z wielkich ma swoją dobrą platformę ADV. Nawet Harley zaczyna działać w tym segmencie! Właśnie w tym momencie Suzuki ponownie wkracza na ring i najwyraźniej sprowadza Doctora Big z powrotem na rynek, tym razem w formacie 1000 cm3!

Na razie są to informacje niepotwierdzone. Plotka głosi, że motocykl będzie prawdziwym terenowym pistoletem opartym na starym, niezawodnym V-stormie 1000. Jeśli tak się stanie, to nie będziemy mieli do czynienia z prawdziwym DR z potężnym singlem, ale za to dostaniemy przetestowane tysiąc centymetrów V-twina.

fot. render DR 1000 Big/Oberdan Bezzi

Na pokładzie ma się znaleźć duży zbiornik paliwa, wszystkie nowoczesne rozwiązania i zabezpieczenia, które pozwolą stanąć maszynie do walki z Africa Twins i Super Tenere. Na pewno będzie to ekstremalne trudne zadanie, nawet dla takiego giganta jak Suzuki.

%d bloggers like this: