Czy Yamaha powinna zbudować Tracera 1000?

Yamaha potrzebuje sportowca o pojemności 1000 cm3 żeby nadążyć za konkurencją. Tracer 1000 mógłby jej w tym pomóc. Wyobraźcie sobie pochodzący z R1 silnik crossplane produkujący dużo mocy, najwyżej klasy podwozie i elektronikę w wygodnym motocyklu, który może zabrać pana kierownika w podróż na dystansie 10 000 kilometrów. Kto by tego nie chciał?

fot. Mich Motocykle

Na razie istnieje wyraźna luka w składzie Yamahy pomiędzy Tracerem 900 a FJR 1300. A ponieważ FZ1 Fazer 1000 zniknął, wielu entuzjastów sportowych turystyków z nostalgią myśli o tym motocyklu. Niektórzy czują się zdezorientowani wśród nowych ofert. W gamie Yamahy jest co prawda MT-10 z pakietem turystycznym, ale dodanie przedniej szyby i dwóch bocznych skrzynek nie czyni z tego nakeda motocykla klasy touring.

Po odejściu Fazerów o pojemności 600 cm3 i 1000 cm3 Yamaha przeszła na nową, wyprostowaną pozycje kierowcy inspirowaną światem przygody i stworzyła bestseller Tracera 900 oraz nieco skromniejszego Tracera 700. W rzeczywistości Yamaha była tą firmą, która wynalazła ten typ motocykla, bo TDM 850 pojawił się w 1991 roku na długo przed pierwszą Multistradą.


Źródło: YouTube/Mich Motorcycle

Obecnie w tym segmencie znajdują się bardzo mocni konkurenci, tacy jak BMW S1000XR, Ducati Multistrada i KTM 1290 SuperDuke GT. Yamaha wie, że mocno odstaje w tym towarzystwie. Coś będzie trzeba z tym zrobić, a jak mogłoby to wyglądać możemy podpatrzeć na wizualizacji Mich Motocykle, chociaż bazą jest Mt-10.

%d bloggers like this: