Motocykl Crocker Big Tank z 1939 roku sprzedany za astronomiczną kwotę

Według specjalistów z branży, którzy wyceniali motocykl przed rozpoczęciem corocznej aukcji w Las Vegas, Crocker Big Tank powinien osiągnąć około 500 000 dol. Ostatecznie okazało się, że podczas 28. edycji aukcji Mecum zabytkowy jednoślad został zakupiony za rekordowe 704 000 dol.

fot. Mecum

Co ciekawe, wraz z motocyklem sprzedawany został egzemplarz francuskiego czasopisma Moto Revue Classic z 1959 roku, który zawierał dokładny opis modelu Big Tank, a także różne zdjęcia i dokumenty.

fot. Mecum

Model Crocker Big Tank został wyprodukowany w ograniczonej liczbie, dlatego dziś osiąga bardzo wysokie ceny. Firma została założona przez Alberta Crockera, dealera firmy Indian z Denver. W 1932 roku Crocker przeniósł się do Los Angeles i zaczął sprzedawać części dla motocykle Indian przeznaczonych do dirt-tracku.

fot. Mecum

Zaledwie rok później opracował i wypuścił ma rynek swój pierwszy motocykl przeznaczony do tej dyscypliny sportowej. Jednostka miała pojemności 500 cm3, Crocker sprzedał zaledwie 31 tych maszyn.

fot. Mecum

W 1935 roku Crocker wprowadził silnik V-twin OHV z trzybiegowa skrzynią, a w kolejnym roku zaczął sprzedawać swoje własne motocykle z widlastym silnikiem. Do wyboru były warianty od 1015 cm3 do 1639 cm3. Według producenta jego silnik 1015 cm3 generował aż 60 KM i był zdolny do osiągania ponad 180 km/h, przewyższając tym samym Harleya-Davidsona Knucklehead.

fot. Mecum

W latach 1936 – 1942 Crocker wyprodukował w sumie 72 motocykle, które były stale ulepszane i unowocześnianie. Najdoskonalsze wersje wyposażone w zbiornik 9,4 litra, czyli Big Tank, pojawiły się w 1938 roku.

%d bloggers like this: