Ducati w 2018 roku sprzedało ponad 50 tys. motocykli

Ducati Motor Holding zamyka 2018 rok ze sprzedażą na poziomie 53 004 motocykli. Oznacza to, że próg pięćdziesięciu tysięcy sprzedanych motocykli osiągnięty przed Ducati w 2015 roku, został powtórzony cztery lata z rzędu.

Znaczący wkład w ten wynik włoska marka zawdzięcza sukcesowi rodziny Panigale, która stanowi blisko 1/5 sprzedaży (9700 motocykli) – to wzrost o 70% w porównaniu do 2017 roku. Ten doskonały wynik oznacza jednocześnie, że Ducati wysunęło się na prowadzenie w segmencie superbike z udziałem w rynku na poziomie 26%.

fot. Ducati Panigale V4 S

Niekwestionowanym okrętem flagowym rodziny Panigale jest V4, pierwszy czterocylindrowy motocykl produkowany przez Ducati. W ciągu zaledwie dwunastu miesięcy model ten wyznaczył nowy standard stylu, technologii i osiągów, znajdując ponad 6100 nabywców na całym świecie.

fot. Ducati Multistrada 950 S

Równie udana była rodzina Multistrada, która w ubiegłym roku przekonała do siebie 11 929 nabywców. Zeszły rok był pierwszym dla nowej Multistrady 1260, dzięki której sprzedaż wzrosła o 25% w porównaniu do 2017 roku. Model ten został sprzedany w ilości 6569 egzemplarzy.

We Włoszech wzrost okazał się wysoki (+ 4,5%), co przekłada się na liczbę 9200 sprzedanych motocykli i stawia rodzimy kraj marki na pierwszym miejscu sprzedaży.

W Hiszpania marka również osiągnęła świetny wynik sprzedając 2 444 motocykli (+ 8%). Dalszy wzrost odnotowano w Japonii z 1941 motocyklami (+ 2%) i Szwajcarią z 1 276 sprzedanymi jednośladami (+ 2,2%).

Dostawy Ducati w USA – historycznie największym rynku włoskiej marki – wyniosły 7 843 sztuk. Spadek sprzedaży odzwierciedlił niestety 9-procentowy spadek w całym sektorze motocykli w USA (w sektorze ponad 500 cm3 pojemności).

Na rynkach azjatyckich Ducati kontynuuje trend wzrostowy, szczególnie w Chinach (+ 29%), gdzie utworzono nowy oddział, a sieć sprzedaży powiększyła się z 19 do 23 salonów sprzedaży.

%d bloggers like this: