W latach 70. Toyota chciała oczarować motocyklistów. Tak powstał Yamahauler

Yamaha i Toyota od lat mają interesujące powiązania. Yamaha zaprojektowała i dostarczyła silniki do kilku samochodów marki Toyota, m.in. Celica, MR2, czy klasycznego 2000GT. W latach 70. Toyota stworzyła samochód pokazowy o nazwie Yamahauler specjalnie do promowania możliwości swoich samochodów jako transporterów dla jednośladów.

Już w 1974 roku Toyota wprowadziła na rynek przedłużoną wersję Hiluxa lub, jak go twórczo nazwano: Yamahy Truck, ale bardziej spektakularna, promocyjna wersja została ochrzczona mianem Yamahauler. Specjalny wariant Hilux Long Bed 2000 miał wiele funkcji i dodatków niedostępnych w standardowej wersji, m.in. wykładzinę w części bagażowe, fotele kubełkowe w zwariowanym malowaniu z lat 70., felgi Cragar i niezwykłą wersję kolorystyczną w wykonaniu Molly Design.

fot. Yamaha

W niektórych z artykułów prasowych z tego okresu można przeczytać, że pojazd miał również niezależne tylne zawieszenie i hamulce tarczowe od Jaguara XKE. Do tego turbosprężarkę AK Miller, która w tym czasie była absolutnym novum.

Yamahauler nie był dostępny w sprzedaży, ale nie taki był jego cel. Po prostu ponad siedem stóp długości paki (ponad 212 cm) to było więcej niż potrzeba do przewiezienia jakiegokolwiek motocykla i tym sposobem Toyota chciała stać się częścią społeczności motocyklistów. Co więcej, półciężarówka z długą paką miała niższą niż standardowa wysokość, dzięki czemu załadunek i rozładunek motocykla lub dwóch był o wiele prostszy.

1974 Toyota Truck Magazine Advertisement / fot. Toyota

Pojazd został ostatecznie oddany jako nagroda w jednym z konkursów marki pod koniec lat 70., natomiast Hilux Long Bed 2000 zyskał wielu zwolenników i do dziś cieszy się estymą na amerykańskim rynku.

%d bloggers like this: