Znamy już cenę i zasięg Harleya-Davidsona LiveWire! Tanio nie będzie

Zasilany z gniazdka Harley będzie kosztował 29 799 dolarów, co przy aktualnym kursie oznacza ponad 112 000 zł. Motocykl można już zamówić online z dostawą w USA lub do Europy Zachodniej.

fot. Harley-Davidson LiveWire

Liczyliśmy trochę, że cena elektrycznego motocykla z Milwaukee bliższa będzie modelom Forty-Eight lub Iron, a nie ciężkim, a przede wszystkim drogim krążownikom marki, ale widać amerykańska gigant postanowił inaczej.

Być może kosztów nie dało się skalkulować inaczej, natomiast cena za LiveWire jest zaporowa i raczej nie ma szans, aby elektryczny Harley szybko się upowszechnił. Nie bez znaczenia jest fakt, że konkurencja, np. firma Zero, oferuje świetne „elektryki” w znacznie niższej cenie.

fot. Harley-Davidson LiveWire

Dodajmy, że poza ceną Harley-Davidson zdradził również nieco szczegółów dotyczących ważnych funkcji. Najistotniejszy z punktu widzenia klienta elektrycznego motocykla jest zasięg, który oszacowano na ok. 110 mil, czyli 177 kilometrów. Dla LiveWire dostępne będą trzy sposoby ładowania:

Poziom 1 (standardowe gniazdko gospodarstwa domowego): 20 km na godzinę ładowania
Poziom 2 (przy ładowaniu na poziomie 2 efektywność jest taka sama jak przy 1)
Poziom 3 (Dv Fast Charge): 308 km na godzinę ładowania

Harley-Davidson LiveWire przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 s. Wydajność jednostki zbliżona jest do motocykla średniej wagi z rzędowym silnikiem w rodzaju Hondy CBR600F.

H-D LiveVire. Foto: Harley-Davidson

Kolejna ciekawostka do usługi łączności o nazwie HD-Connect Service, co oznacza możliwość łączenia się zdalnie przez smartfon z motocyklem i wyświetlania takich danych jak stopień naładowania akumulatora czy lokalizacja na mapie. System aktywuje się również w razie gdy ktoś uderzy lub spróbuje przetoczyć motocykl bez zgody właściciela. HD-Connect będzie bezpłatny przez pierwszy rok użytkowania, po tym czasie konieczna będzie opłata abonamentowa.

LiveWire pojawi się w trzech wariantach kolorystycznych: żółtym, pomarańczowym i czarnym. Silnik znajduje się poniżej akumulatora, aby obniżyć środek ciężkości. Rama jest z aluminium, zawieszenie dostarczyła renomowana firma Showa (i jest w pełni regulowane). Opony to Michelin 180 mm z tyłu i 120 mm z przodu – gumy zostały specjalnie zaprojektowane dla tego motocykla.

fot. Harley-Davidson LiveWire

Więcej informacja znajdziecie na stronie producenta, już w polskiej wersji językowej.

%d bloggers like this: