Produkcyjna wersja Royal Enfield Bobber będzie lepsza niż w zapowiedziach?

Siddhartha Lal, szef Royal Enfield, ujawnił interesujące szczegóły dotyczące Conceptu KX

Odkąd Bobber Concept KX został odsłonięty kilka miesięcy temu, wciąż kusi swoim niezwykle eleganckim wyglądem retro. Być może nie działałby tak mocno na wyobraźnię, gdyby nie fakt, że dotąd wydawało się nam, że Harley-Davidson, Indian, a przede wszystkim Triumph pokazali już wszystko, co można zaoferować w nurcie neoretro i segmencie bobberów. Okazuje się, że niekoniecznie…

fot. Royal Enfield KX Concept

Ale od koncepcji do wariantu produkcyjnego nie zawsze jest krótka droga, i w przypadku Concept KX raczej nie mamy co liczyć na cuda. W wywiadzie dla Economic Times prezes Royal Enfield ujawnił, że pozytywy odbiór nowego Bobbera, który zadebiutował podczas EICMA, nie był dla nieco zaskoczeniem, ale skala zainteresowania już tak. Motocykl ma dopiero zadebiutować w Indiach, ale Siddhartha Lal zdradził, że ostateczna wersja będzie większa niż prezentowany na targach prototyp.

Kiedy premiera? Według prezesa Lal potrzeba około 3-4 lat na opracowanie finalnej wersji, co oznacza, że motocykla możemy spodziewać się do 2022 roku. To znacznie dłuższy termin niż się spodziewaliśmy, ale z drugiej strony dobrze, że Royal Enfield nie ma zamiaru wypuścić na rynek niedopracowany produkt.

fot. Royal Enfield KX Concept

Przypomnijmy jeszcze, że Royal Enfield Bobber Concept KX będzie zasilany przez silnik V-Twin o pojemności 838 cm3 i 90 KM mocy. Wymiary motocykla to 2160 mm (długość), 778 mm (szerokość), 998 mm (wysokość), 760 mm (wysokość siedziska), 1530 mm (rozstaw osi) i 128 mm (prześwit). Hamowanie maja zapewnić dwie tarcze z przodu oraz jedna z tyłu. Concept KX będzie standardowo wyposażony w układ ABS.

%d bloggers like this: