5 modeli dla wysokich motocyklistów

Kilka miesięcy temu szukaliśmy motocykli dla niewysokich motocyklistów, teraz przyjrzeliśmy się ofercie dla facetów, którym natura nie poskąpiła wzrostu.

Prezentujemy pięć naszych typów, chociaż oczywiście to nie wszystkie modele, które nadają się dla osób, które na świat spoglądają z góry. Właściwie uzupełniamy naszą listę sprzed roku, na której znalazły się: BMW R1200 GS Adventure, Ducati XDiavel, Kawasaki Ninja ZX-14R o Suzuki V-Storm 1000.

Kawasaki KLR650

Wszechstronny KLR650 to jednocylindrowiec o pojemności 651 cm3 i mocy 37 KM, który dobrze radzi sobie poza utwardzonymi drogami, ale ponieważ jest z rodziny dual sport, asfalt też nie jest mu obcy. Ma przy tym cenną cechę dla długonogich motocyklistów. Siedzisko KLR650 znajduje się na wysokości 889 mm. Ponadto kierownica jest dość szeroka, a profil kanapy ułatwia przesuwanie się na tył motocykla, dzięki czemu łatwiej osiągniąć kompromis pomiędzy wygodą za zachowaniem odpowiedniej kontroli.

Kawasaki KLR650 / fot. Kawasaki

Dodatkowa korzyść to obszerny katalog części i ulepszeń dla tego modelu. Ponieważ istnieje od połowy lat 80. arsenał wyposażenia i akcesoriów jest ogromny, na dodatek w bardzo dobrych cenach. Należy tylko uważać na poprzednika 650 czyli KLR600, który słynął z tego, że odpalić z kopyta mógł go tylko człowiek niezwykle cierpliwy, a przy tym potwornie silny. Ale to zabytek, więc raczej na niego nie traficie.

KTM 1290 Super Adventure R

Jeśli interesuje Cię bardziej kierunek wyznaczony przez klasę adventure bike, KTM 1290 Super Adventure R będzie jednym z najlepszych możliwych wyborów. Renoma austriackich motocykli nie bierze się znikąd, natomiast 1290 jest dodatkowo odpowiedni dla wyższych zawodników. Wybierając ten model otrzymujesz pionową pozycję, wysokość siedziska porównywalną z KLR, regulowane podnóżki, szeroką i również regulowana kierownicę oraz przednią szybę. Dodajmy do tego wyrafinowaną jak na tę klasę elektronikę i wysokiej jakości wykonanie.

KTM 1290 Super Adventure R / fot. KTM

Podczas gdy 1290 Super Adventure S jest najnowszym wypustem w segmencie podróżnym KTM, wyższy kokpit modelu R sprawia, że jest nieco lepszy dla wyższych zawodników. Nie zapominajmy o podstawach parametrach i osiągach, które w 1290 Super Adventure R są bardzo mocne: 1301 cm3, 140 Nm momentu obrotowego i 160 KM. Dużo i dobrze.

Harley-Davidson Heritage Classic

Heritage Classic to typowy krążownik, ale wyżsi motocykliści lubią swobodny styl H-D I na pewno docenią możliwość rozprostowania nóg. Najnowsza jednostka motocykla, który w nazwie nosi dumne określenie „dziedzictwo” (ang. heritage), wyposażony jest w zeszoroczny silnik Milwaukee-Eight 107 lub 114.

Harley-Davidson Heritage Classic / fot. Harley-Davidson

W standardowej wersji jednostka generuje 145 Nm momentu obrotowego, ale żeby poruszyć 316 masy potrzeba dużo mocy. Wysokości siedzenia to „tylko” 680 mm, chociaż warto pamiętać, że ze względu na charakterystyczną pozycję na krążowniku, nogi są mocno wysunięte do przodu. Niestety Harley bardzo wysoko ceni sobie swoje dziedzictwo. Nowy Heritage Classic w salonie to wydatek ponad 100 tys. zł, a w wersji 114 ponad 110 tys. zł.

Indian Roadmaster

Kolejny wieki cruiser, który doskonale sprawdza się na nieskończonych amerykańskich highway’ach i jest wyznacznikiem pewnego stylu oraz filozofii jazdy, a nawet życia – chociaż niektórzy ortodoksi uważają, że współczesny Indian to zaledwie kalka dawnej marki. My nie należymy do tej grupy, nowe motocykle są piękne i nie muszą wstydzić się konkurencji.

Indian Roadmaster / fot. Indian

Kanapa Roadmastera znajduje się na tej samej wysokości do w modelu Heritage Classic od H-D. Są tez obszerne podnóżki, na którym można wygodnie ułożyć nogi. Chłodzony cieczą ThunderStroke 111 o pojemności 1811 cm3, 87 KM mocy i gigantyczny momencie obrotowym na poziomie 150 Nm, umożliwia wielogodzinną, wygodną jazdę przed siebie. Trzeba tylko pamiętać, że waga motocykla to aż 420 kg, więc kierowca też powinien być słusznej postury. Roadmaster jest jeszcze droższy od Heritage ze stajni H-D. Cena motocykla to ponad 170 tys. zł.

Yamaha XSR900

W 2017 roku Yamaha XSR900 zdobyła nagrodę „Best od the Best” (ang. najlepszy z najlepszych) w kategorii produktu. Motocykl spod znaku trzech kamertonów zdobył również tytuły Good Design BEST100, Auto Color Award 2016, nagrodę Design Museum Selection Vol. 18 i kolejny prestiżowy tytuł iF Design Award.

Yamaha XSR900 / fot. Yamaha

Ale nie chodzi tylko o nagrody. Na pokładzie XSR900 znajduje się 3-cylindrowy silnik o pojemności 847 cm3, 115 Km mocy maksymalnej i 87 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, aby czuć się komfortowo w każdych warunkach drogowych, szczególnie że masa własna motocykla to zaledwie 195 kg. Siedzisko znajduje się może niezbyt wysoko, bo na poziomie 830 mm, ale w niemal każdym teście drogowym XSR900 użytkownicy wskazują, że dla wysokich motocyklistów ten model jest bardzo przyjazny. Do tego nie jest oferowany w cenie z kosmosu. W Polsce można zakupić go już od 41 tys. zł.

%d bloggers like this: