Triumph Speed Twin 2019 będzie hitem angielskiej marki?

W 1938 r. firma Triumph wprowadziła na rynek pierwszy silnik dwurzędowy. W świecie zdominowanym przez silniki jednocylindrowe oryginalny Speed Twin — z jego zmieniającym zasady gry potężnym brytyjskim silnikiem dwurzędowym był rewolucyjną alternatywą.

Współczensny, zupełnie nowy Speed Twin, ma zagwarantować inspirującą jazdę przy intuicyjnym prowadzeniu. Ulepszone podwozie i nowa konfiguracja zawieszenia są unikatowe dla modelu Speed Twin, a dodatkowo na wyposażeniu można znaleźć hamulce Brembo, układ ABS i kontroli trakcji, tryby jazdy oraz komfortową pozycję do jazdy. Przedni widelec 41 mm ma skok 120 mm. Tylna sekcja wspiera się na podwójnych amortyzatorach z regulowanym wstępnym napięciem sprzeżyny, skok również wynosi 120 mm.

fot. Triumph

Czterotłoczkowy zacisk Brembo z przodu operuje na podwójnej tarczy 305 mm. Co ciekawe, tylne koło wyposażone w pojedynczą tarczę 220 mm obsługuje dwutłoczkowy zacisk Nissin, a nie Brembo.

Speed Twina napędza zmodernizowana wersja silnika Bonneville o mocy 97 KM i pojemności 1200 cm3, który generuje to samo brzmienie i zachowanie, jak silnik modelu Thruxton. Oznacza to równe podawanie momentu obrotowego od rozruchu i w obrębie całego zakresu obrotów.


Źródło: YouTube / OfficialTriumph

Maksymalny moment obrotowy wynosi 112 Nm przy 4950 obr./min. Szczotkowany układ wydechowy w systemie 2 w 2 z podójnym tłumikiem, ma być jednym z mocnych punktów tej konstrukcji – głównie za sprawą oszałamiającego gandu wydechów.

Ponadto Triumph wyszykował katalog ponad 80 akcesoriów dostępnych dla modelu. Dzięki nim mozna uzyskać jeszcze lepszy styl, większy komfort lub praktyczność. Masa motocykli bez płynów to 196 kg, zbiornik paliwa mieści 14,5 litrów benzyny. Silnik zużywa ok. 4,8 l/100 km.

W chwili obecnej nie znamy jedynie ceny Speed Twina w polskiej dystrybucji. Zostanie ona ogłoszona 18 stycznia przyszłego roku, czyli już całkiem niedługo.

%d bloggers like this: