Kawasaki W800 wraca po dwóch latach nieobecności. Tęskniliście?

Kawasaki seria W inspirowana jest brytyjskim stylem z roku 1966 kiedy to pojawił się pierwszy W1. Współczesna jednostka zachowała wiele z dawnego szyku i elegancji, ale pożegnaliśmy ją z żalem dwa lata temu z powodu rygorystycznej nomy Euro 4. Teraz Kawasaki W800 powraca jak tańsza alternatywa dla niezwykle popularnego i równie klasycznego Z900RS.

fot. Kawasaki W800

W latach 60. motocykl miał za zadanie konkurować z popularnymi modelami z Wielkiej Brytanii takimi jak Triumph Bonneville i Atlas Norton. Dziś sukces gwarantuje mu moda na retro, która przetacza się po całym segmencie motocyklowym.

Dwucylindrowa, chłodzona powietrzem jednostka o pojemności 773 cm3 generuje 47 KM. Nowe są m.in. tarcze z tyłu, ABS i diody LED w lampach. Tym razem motocykl ma być utrzymany w dwóch klimatach. Do wyboru w roczniku 2019 będzie Cafe i Street.

fot. Kawasaki W800 Cafe

Styl obu maszyn podkreślono w bardzo oszczędny sposób. Wersja Cafe posiada minimalistyczną owiewką i charakterystyczną kierownicę o sportowym charakterze. Uwagę zwraca również dwukolorowa kanapa i ochraniacze na baku. Wersja Street jest tak bardzo klasyczna jak tylko możliwe – to po prostu czarny wariant W800 – prosty i elegancki.

fot. Kawasaki W800 Cafe

Powrót W800 trwał długo, bo inżynierowie Kawasaki musieli wymienić lub przeprojektować praktycznie cały silnik. Ale chyba opłacało się czekać, prawda?

%d bloggers like this: