Aprilia RSV4 będzie deptać po piętach S1000RR?

Świat superbike’ów w przyszłym roku będzie wyglądał zupełnie inaczej dzięki Aprilia. Włoski producent motocykli podał pełną specyfikację najnowszej interpretacji flagowego modelu RSV4.

fot. 2019 Aprilia RSV4 1100

RSV4 została zmodyfikowane łącznie z podwoziem i elektroniką, ale to zmiany w piecu V4 mają największe znaczenie, tylko zmiana w silniku motocykla. Od przyszłego roku Aprilia nie będzie już musiała kłaniać się BMW i Ducati.

fot. 2019 Aprilia RSV4 1100

Po pierwsze pojemność silnika 65 ° V4 wzrosła z 999 cm3 do 1078 dzięki zastosowaniu nowych tłoków. W konsekwencji tych zmian serce motocykla wytwarza obecnie 217 KM i 122 Nm, czyli więcej niż w S1000RR od lubiących szybką jazdę Bawarczyków z BMW. Jednocześnie to dokładnie o 16 koników więcej niż fabryczna konfiguracja RSV4 z 2017 roku.

fot. 2019 Aprilia RSV4 1100

Inne detale to zawieszenie Ohlins NIX i zaciski Brembo. Im wyższa wydajność, tym mniejsza masa, dlatego przyszłoroczna wersja RSV4 1100 z pełnym bakiem waży zaledwie 199 kg. Na razie nie znamy jeszcze ceny i terminu premiery motocykla w salonach.

fot. 2019 Aprilia RSV4 1100
%d bloggers like this: