Yamaha Tenere 700 wreszcie ujawniona. Będzie hit?

Od zeszłorocznych targów EICMA podziwialiśmy ten motocykl głównie na zdjęciach i filmach zawodników, którzy dostali go do testów. Po dwunastu miesiącach wreszcie możemy oficjalnie poznać spadkobiercę XTZ 660. Co na pokładzie nowego Tenere 700?

fot. 2019 Yamaha Tenere 700

Yamaha zaproponowała 689 cm3 pojemności i dwa cylindry w rzędzie CP2. 72 gotowe do swawoli koniki nie dostały właściwie żadnego wsparcia. Nie ma tu kontroli trakcji, trybów jazdy i innych cudów poza ABS, który można w dowolnej chwili wyłączyć. To po prostu czysty adventure bike przeznaczony głównie w teren.

fot. 2019 Yamaha Tenere 700

O jego gotowości do przygody świadczy również mocna, podwójna stalowa rama, spory prześwit (240 mm), duża osłona silnika, chłodnicy i hand guardy. Siodło jest na wysokości 880 mm, co może stanowić pewien problem dla niższych kierowców. 16-litrowy bak powinien wystarczyć na kilka godzin włóczęgi po bezdrożach.

fot. 2019 Yamaha Tenere 700

Solidne felgi otoczone przez gumy Pirelli Scorpion Rally pozwolą przetoczyć się po każdej dziurze i wykrocie – z przodu zamontowano 21 cali, a z tyłu 18 cali. Zawieszenie upside down z przodu ma skok 210 mm, zaś tylny amortyzator gwarantuje 200 mm.

fot. 2019 Yamaha Tenere 700

Jest też zła wiadomość – chociaż to ostateczna wersja motocykla, musimy jeszcze trochę poczekać, aż trafi na rynek. W Europie Tenere 700 pojawi się w drugiej połowie 2019 roku. W USA odbiorcy poczekają jeszcze dłużej.

fot. 2019 Yamaha Tenere 700
%d bloggers like this: