Styczeń-wrzesień 2018: kupujemy głównie motocykle typu street

W okresie od stycznia do września w rankingu segmentów funkcjonalnych pierwsze miejsce zajęły motocykle typu STREET. Stanowią one niemal 1/3 wszystkich zarejestrowanych nowych motocykli.

Przed rokiem było to ponad 40%. Ogółem zarejestrowano ich 4 079 (-23,0% r/r), a najchętniej wybierane marki w tej kategorii to YAMAHA (679 szt), JUNAK (531) i ROMET MOTORS (447). Przy czym pierwsza wypracowała 1,5% wzrost.

Fot. yamaha-motor.eu

Następne w klasyfikacji są BIG SCOOTERy, które poprawiły swój wynik sprzed roku i zanotowały wzrost o 3,3% (85 sztuk). Ich udział w rynku to 21,3%, czyli o 1,2pp więcej niż przed rokiem, a ogółem zarejestrowano ich 2 650, w tym najwięcej YAMAHA (624), HONDA (511) i VESPA (277). Wszystkie marki na podium osiągnęły wysokie wzrosty odpowiednio o 51,1%; 11,8% i 24,8%.

Trzecie miejsce wśród wszystkich segmentów zajęły ON/OFFy (2 390 szt., +19,2% r/r) z 19,2% udziałem w rynku. Liderem w tej grupie jest BMW (692 szt.) za nim KTM (355 szt.) i HONDA (332 szt.). W kategorii ON/OFFów w pierwszej trójce marek najwyższy wzrost wypracował KTM (+32%).

W przypadku motocykli używanych, we wrześniu zarejestrowano 4 011 używanych maszyn, o 13,1% więcej niż przed rokiem. Od początku roku zarejestrowano 53 683 używane motocykle, o 8,2% więcej niż przed rokiem, a trójka najpopularniejszych marek w tej części rynku to niezmiennie: HONDA (12 781 szt.), YAMAHA (11 281 szt.) oraz SUZUKI (7 210). Używanych motocykli sprowadzono 4,3 razy więcej niż sprzedano nowych.

Źródło: PZPM

%d bloggers like this: