Yamaha chce przyciągnąć młodych motocyklistów modelem YZF-R125

Rynek mniejszych motocykli jest co raz mocniejszy. Jeśli masz 16 lat i chcesz zacząć przygodę z jednośladami, jest o to znacznie łatwiej niż kiedyś. Propozycja Yamahy to m.in. nowy YZF-R125, który według Japończyków jest najbardziej zaawansowanym projektem w tym segmencie. Może to być prawdą, bo motocykl ma kilka ważnych, innowacyjnych rozwiązań dotyczących silnika. Na dodatek wygląda jak „dorosła” wersja R1.

YZF-R125 2019 / fot. Yamaha

Yamaha wraca do modelu czterosuwowego w 125-piątce po ponad dziesięciu latach. Dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu poprawiono wydajność w środkowym zakresie obrotów, nie redukując jednocześnie mocy w górnym zakresie.

YZF-R125 2019 / fot. Yamaha

Zmianę efektywności spalania, co wpływa na moc i pobór paliwa, dokonano poprzez zastosowanie nowej, czterozaworowej głowicy i przeprojektowaniu komory spalania. Modyfikacje nie ominęły sprzęgła, przepustnicy, układu zasilania i chłodzenia. Efektem ubocznym tych przeróbek jest m.in. znacznie mniejsza chłodnica. Nowy YZF-R125 generuje 15 KM przy 9000 obr./min i 12,4 Nm przy 8000 obr./min.

YZF-R125 2019 / fot. Yamaha

Inne ulepszenia to nowoczesna rama Deltabox, ekran LCD, szersza o 10 mm tylna opona, która ma obecnie 140 mm szerokości, zbiornik o pojemności 11,5 litra. R125 waży obecnie 142 kg, natomiast w ofercie dealerów pojawi się w pierwszym kwartale 2019 roku.

%d bloggers like this: