Wszystko co powinieneś wiedzieć o nowym Ducati Scramblerze 2019

Od premier Ducati Scramblera minęły już ponad trzy lata. Rozgrzewający serca i pobudzający zmysły entuzjastów klasycznych maszyn Scrambler był najtańszym modelem Ducati, który można było kupić. Minusem jego łatwiejszej dostępności dla mniej zamożnych odbiorców były spore straty elektroniki i innych funkcji.

Czas nie stoi jednak w miejscu i podstawowy model, który miał świetny wygląd ale uproszczone rozwiązania, w kolejnych edycjach zyskiwał nowe ulepszenia. Wraz z odsłonięciem modelu na rok 2019 Ducati ma więcej funkcji i elektroniki, dzięki czemu nowy Scrambler może stać się pożądaną maszyną nie tylko dla zwolenników stylu retro i okrojonych rozwiązań. Co zatem zyskają kupcy nowego motocykla? Oto lista wszystkich zmian, o których musisz wiedzieć.

Oświetlenie LED

Ducati Scrambler 2019 dostał obecnie nową lampę przednią z LED wraz z kierunkowskazami LED, które samoczynnie wyłączają się po zakończeniu manewru skrętu. Lampa tylna nie wymagała wymiany ponieważ już była wcześniej dobrze działającym zespołem LED. Zmiana w przyszłorocznym modelu oznacza, że teraz cały komplet oświetlenia w Ducati Scramblerze to zestaw nowoczesnych, trwałych i energooszczędnych diod LED.

fot. Ducati

Aktualizacje elektroniczne

Pod względem elektroniki najciekawszym ulepszeniem jest zastosowanie dwukanałowego systemu Bosch Cornering ABS, co może trochę dziwić w motocyklu, który stylistycznie nawiązuje do lat 60., ale na pewno jest to bardzo przydatne usprawnienie.

Przypomnijmy tylko, że cornering ABS sprawdza się również podczas hamowania w zakręcie, a nie jedynie w trakcie jazdy na wprost, jak to ma miejsce w „zwykłym” ABS. Rozwiązanie niemieckiej firmy Bosch bazuje na systemie czujników 3D i zaawansowanym oprogramowaniu z szybko reagującą hydrauliką.

fot. Ducati

Według zapewnień Ducati, motocykl w nowym wydaniu z cornering ABS będzie radzić sobie z gwałtownym hamowaniem nawet przy pełnym pochyleniu w zakręcie. Mówiąc inaczej motocykl zyskał sporo na bezpieczeństwie, z czego odbiorcy na pewno będą się cieszyć.

Zmieniona ergonomia

Ducati oferuje również nowe siedzisko, które ma obniżoną wysokość (79 cm) oraz szerszą i bardziej płaską kierownicę plus łatwiej dostępne dla kciuka przełączniki. Dodajmy przy okazji, że nowy Scrambler trafił niedawno do naszego zestawienia pt. „8 nowych maszyn dla niższych motocyklistów”. W siodle włoskiego motocykla nawet kobiety mogą oprzeć całą podeszwę o podłoże, tym bardziej, że akcesoryjna kanapa umożliwia jej obniżenie o jeszcze 2 centymetry (77 cm).

fot. Ducati

Zmiany kosmetyczne

Ducati Scrambler w nowym wydaniu jest dostąpmy w dwóch wariantach kolorów: Atomic Tangerine i 62 Yellow. Tylko ten pierwszy jest nowością. Warto w tym miejscu przypomnieć, że utrzymany w klimatach neoretro motocykl jest jednym z przebojów koncernu z Bolonii. Dotychczas sprzedano ponad 55 tys. egzemplarzy jednośladów na całym świecie. Widząc rosnące zainteresowanie motocyklem, Ducati otworzyło nawet osobną stronę internetową dla modelu z rodziny “S”, która została uruchomiona w listopadzie ubiegłego roku.

fot. Ducati

Ma to jednocześnie ważne konsekwencje, bo nie zmienia się produktu, który nadal cieszy się wzięciem u konsumentów. Jednocześnie nie można pozwolić, aby odczuli oni, że motocykl nie ewoluuje. Te sprzeczne tendencje trzeba jakoś pogodzić, dlatego Ducati stara się utrzymywać aktualizacje estetyczne na poziomie, który pozwala zachować oryginalny smak i klimat Scramblera w nienaruszonym stanie.

fot. Ducati

Najbardziej zauważalne zmiany to wykończenie w szczotkowanym aluminium na pokrywach silnika wraz z nową osłoną tłumika i panelami na baku paliwa, które zostały przeprojektowane. Scrambler 2019 otrzymał również nowe, 10-ramienne aluminiowe felgi, które są podobne do wariantu oferowanego wraz z Ducati Scramblerem 1100.

Równocześnie motocykl zyskał wspomniany, nowy schemat kolorów o nazwie Atomic Tangerine, który można chyba nazwać ładnym odcieniem pomarańczy, chociaż jako facet mam z tym problem, podobnie jak z odróżnieniem zielonego od groszkowego.

fot. Ducati

Silnik bez zmian

W przypadku serca motocykla nie odnotowaliśmy żadnych zmian, ale też do tej jednostki trudno mieć jakieś poważniejsze zarzuty. Sercem Scramblera jest chłodzony powietrzem desmodromiczny L-twin o pojemności skokowej 803 cm3 i zapewniający 73 KM przy 8250 obr./min oraz momentem 67 Nm przy 4750 obr./min. Motocykl spełnia normę Euro 4 i wyposażony jest w elektroniczny wtrysk paliwa.

fot. Ducati

Z silnikiem łączy się 6-biegowa skrzynia biegów, podwozie ma stalową konstrukcję kratową z widelcem Kayaba o średnicy 41 mm i tylnym amortyzatorem tej samej marki o regulowanym napięciu wstępnym. Scrambler waży 173 kg na sucho i 189 po zalaniu. Zbiornik paliwa mieści 13,5 litra benzyny.

Pozostałe aktualizacje

2019 Ducati Scrambler otrzymał jeszcze kilka opcjonalnych ulepszeń w postaci wariantu systemu multimedialnego Ducati, nowej konsoli do monitorów LCD, hydraulicznego sterowania sprzęgłem z regulowaną dźwignią oraz odnowionego układu zawieszenia z nieznacznie większym prześwitem. W opcji jest także końcówka wydechu marki Akrapovic.

fot. Ducati

Dostępność

Ducati Scrambler w wersji 2019 będzie sprzedawany Europie i USA od listopada 2018 roku, na pozostałe trafi zapewne pod koniec roku lub na początku 2019. Ceny jeszcze nie znamy.

fot. Ducati
%d bloggers like this: