Yamaha i Gogoro zwierają szyki w celu rozwoju e-jednośladów

Przyszłość elektrycznych motorowerów wygląda co raz lepiej, ale pewien niepokój producentów budzi wciąż zasięg tych jednośladów. Zespoły kreatywnych designerów i inżynierów wymyślają nowe sposoby, aby uatrakcyjnić pojazdy o zerowej emisji spalin.

Jednym z nich jest opcja wymiennej baterii, nad którą pracuje obecnie Honda i Yamaha, co wymaga jednak stacji lub innych punktów, na których można by dokonać wymiany ogniw.

fot. gogoro.com

Yamaha współpracuje w tej materii z odnoszącym sukcesy na Tajwanie producentem e-skuterów. Firma Gogoro ma ugruntowaną pozycję w branży elektrycznych jednośladów dzięki swojej linii inteligentnych e-skuterów, które według klientów są urocze, stylowe, kolorowe, a do tego bezawaryjne.

Dotychczasowe doświadczenia Yamahy w pojazdami elektrycznymi były ograniczone do rowerów, ale to się obecnie zmienia. Obie firmy łączą siły, aby stworzyć nowe modele elektrycznych pojazdów. Yamaha posiada mocne know-how w zakresie produkcji, zespoły inżynieryjne i projektowe, a także spore możliwości marketingowe.

fot. gogoro.com

Jeśli chodzi o Gogoro, to tajwańska firma wniosłaby do teamu zaawansowaną technologię baterii i stacji ładowania. Aktualnie firma posiada sieć 750 stacji wymiany akumulatorów na Tajwanie, co umożliwiło zaoferowanie klientom Gogoro swobodną wymianę ogniw, zamiast kłopotliwego ładowania akumulatorów w domu lub w pracy.

Mówiąc inaczej, Yamaha będzie testować na Tajwanie rozwiązania w zakresie elektrycznych pojazdów. Być może wkrótce niektóre z nich pojawią się jako nowe opcje w ofercie japońskiego producenta. Warto dodać, że Gogoro działa już także w Europie, tzn. w Berlinie i Paryżu, natomiast latem tego roku usługa wystartowała w Madrycie. W trzech europejskich miastach Gogoro ma obecnie 3500 sztuk e-skuterów.

fot. gogoro.com
%d bloggers like this: