Prototyp BMW G310RR wygląda czadowo?

Nowy BMW G310 sprawia, że rzeczywiście zaczynamy wierzyć w młodsze rodzeństwo potężnego S100RR. Sportowa maszyna obleczona w carbon na platformie 310R? A właściwie czemu nie?

fot. BMW G310RR

G310RR nawiązuje oczywiście do supersportowego S1000RR, który pod koniec lipca rozpędził się na słonej niecce jeziora Uyuni w Boliwii do 368 km/h.

BMW G310RR to oczywiście nowość w Europie, ale warto wspomnieć, że to model na bazie Apache RR 310 indyjskiej firmy TVS. Partnerstwo BMW i TVS zaowocowało dotychczas motocyklami G310R i G310RS i już w grudniu ubiegłego roku pisaliśmy, że tylko kwestia czasu, kiedy BMW przedstawi sportowy model G310RR.

Wersja pokazowa G310RR posiada owiewkę z włókna węglowego, która podkreśla sportową naturę motocykla i jest zapowiedzią jego obecności w serii wyścigów motocyklowych maszyn o małej pojemności. Carbon został użyty również do skonstruowania błotników, ogona i osłony łańcucha.

fot. BMW G310RR

Siedzisko to również wariant wyścigowy pozbawiony niemal wszystkich funkcji zapewniających komfort. Ciekawe czy wersja komercyjna zachowa ten sam surowy styl, który świetnie prezentuje się na zdjęciach, ale może być bolesny dla zakończenia pleców, szczególnie podczas nieco dłuższych przelotów.

Być może osiągi na poziomie 28 Km i 28 Nm zostaną poprawione dzięki zmodyfikowanemu, lepszemu układowi wydechowemu zastosowanemu w prototypie, ale ostateczny kształt i możliwości motocykla poznamy podczas targów Intermot w Kolonii na początku przyszłego miesiąca.

fot. BMW G310RR
%d bloggers like this: