8 nowych maszyn dla niższych motocyklistów

W przypadku niskich motocyklistów wysokość siedziska nie jest jedynym parametrem, który należy wziąć pod uwagę. Jeśli kiedykolwiek zasiadałeś na moto klasy ADV z półaktywnym zawieszeniem elektronicznym w trybie off-road, to wiesz, że kanapa może być zaskakująco rozsądnie ustawione, ponieważ system dostosowuje się do twojej wagi.

Mówiąc inaczej, ustawienie zawieszenia do wagi kierownika może znacznie pomóc, ale my dziś nie szukamy rozwiązań pośrednich, lecz ostatecznych. Oto osiem nowych motocykli niebędących cruiserami, które idealnie nadadzą się dla niższych zawodników.

Kawasaki Ninja 400

Wspaniałą cechą modelu Ninja 400 jest to, że jego sportowy styl nie jest tylko na pokaz. Motocykl został zaprojektowany jako legalny sportbike, tyle że mniejszy. W porównaniu do Kawasaki ZX-6R jego siedzisko jest blisko 2,5 cm niżej, a przy 166 kg masy jest o ponad 27 kg lżejszy. Mówiąc inaczej, w mieście ten mały wojownik sprawdzi się bardzo dobrze, i na dodatek nie trzeba stawać na palcach pod światłami.

fot. Kawasaki

Yamaha MT-07

Testując ten motocykl miałem nieodparte wrażenie, że to mógłby być zwycięzca rankingu Uniwersalny Japoński Motocykl XXI wieku. Ta maszyna jest idealnie posłuszna i doskonale sprawdza się nie tylko w typowo miejskich warunkach. MT-07 może spodobać się doświadczonym motocyklistom, ale przede wszystkim potrafi wiele wybaczać początkującym. Dodajmy do tego stosunkowo wąskie siodło na wysokości nieco ponad 80 cm, które umożliwia wygodne oparcie nóg o podłoże i mamy jednego z liderów naszego zestawienia.

fot. Yamaha

Triumph Street Twin

Triumph Bonnevile T120 ma bardzo nisko osadzone siodło, które znajduje się na wysokości 79 cm, ale to Triumph Street Twin jest lepszy w tej konkurencji. Uliczny Anglik ma siodło umieszczone 75 cm nad ziemią. Większość niskich motocyklistów będzie mogła swobodnie oprzeć całą stopę o podłoże. Nie bez znaczenia jest fakt, że Street Twin ma smukły bak i dwucylindrowy silnik w układzie równoległym. Dodajmy jeszcze, że w pominiętej przez nas kategorii cruiserów angielska marka ma jeszcze model Bonnevile Bobber, który ma zaledwie 69 cm wysokości. No ale to inna rodzina maszyn.

fot. Triumph

Honda CB300R

To sprawdzona jednostka entry-level z rodziny CB napędzana przez jednocylindrowy silnik o całkiem niezłych osiągach. Wąska kanapa umieszczona została na wysokości 80 cm. Honda postarała się, aby ten jednoślad utrzymany w klimacie neo-sport cafe miał stylowy wygląd i solidne komponenty. Japończycy udowadniają po prostu, że mniejsze motocykle o niewielkiej pojemności wcale nie muszą być „gorszego sortu”. Starczy zresztą zapoznać się ze szczegółową specyfikacją CB300R, aby się o tym przekonać.

fot. Honda

Ducati Scrambler

Rodzina Scramblerów ma obecnie bodajże 11 przedstawicieli, ale przecież nie dzieje się to przypadkiem, tylko ze względu na szalone zainteresowanie tym modelem. Sam uległem jego czarowi, bo to przede wszystkim bardzo ładny motocykl, doskonale zaprojektowany, wygodny i przyjazdy dla użytkownika. Oryginalne siodło znajduje się na wysokości 79 cm, ale akcesoryjna kanapa umożliwia zyskanie jeszcze 2 centymetrów (77 cm). Dzięki temu Scramblera docenią niewysocy motocykliści i motocyklistki.

fot. Ducati

Moto Guzzi V7

Włoski szyk i elegancja to właściwie synonimy Moto Guzzi, chociaż nie każdemu podobają się wystające, rozwidlone poprzecznie cylindry i raczej przeciętne osiągi silnika o pojemności 744 cm3. Pozycja za kierownicą jest standardowa i wraz z dość wąskim siodłem na wysokości 77 cm zapewniają stabilne podparcie stopami. Użytkownicy tego modelu wspominają także o charakterystycznych wibracjach, które mogą być męczące. No ale w kategorii wysokości siodła nad ziemią V7 jest jednym z liderów, i na tym poprzestańmy.

fot. Moto Guzzi

Ducati Diavel

Diavel z pewnością nie jest najbardziej smukłym z motocykli w naszym zestawieniu, ale jego kanapa znajduje się zaledwie 77 cm nad ziemia. Warto wspomnieć, że nieco już leciwy Diavel będzie miał w 2019 roku nową odsłonę. W ramie znajdzie się Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu, i co ważniejsze, podnóżki zostaną umiejscowione standardowo, a nie daleko z przodu. Mówiąc inaczej, potężny Diavel może okazać się dobrym wyborem jeśli nie chcesz stać na palcach podczas krótkich postojów na czerwonym.

fot. Ducati

Triumph Tiger 800 XRx LRH

Jeszcze jeden Triumph w akurat tym zestawieniu może nieco dziwić, bo motocykle ADV zazwyczaj nie należą do niskich. Z jednym wyjątkiem, a jest nim Triumph Tiger 800 XRx LRH. Oznaczenie LRH to skrót od Low Ride Height, a w najniższej z dwóch dostępnych pozycji kanapy XRx wynosi ona 76 cm, a to aż o 5 cm mniej niż najniższa wysokość siedziska standardowego XR i 7,5 cm mniej od najniższej pozycji w XC. Triumph osiągnął ten efekt poprzez zmianę kształtu siodła i własny zestaw zawieszenia zbudowany dla LRH specjalnie w tym celu.

fot. Triumph
%d bloggers like this: