Ducati przedstawia ulepszony model Scrambler Icon

Poprawiony przedstawiciel rodziny Scrambler zapewni jeszcze więcej zabawy i bezpieczeństwa. Motocykl ma doskonale radzić sobie w mieście, ale lubi także mniej zurbanizowane okolice i szutrowe drogi.

fot. Ducati

Najciekawszym ulepszeniem jest zastosowanie dwukanałowego systemu Bosch Cornering ABS, co może trochę dziwić w motocyklu, który stylistycznie nawiązuje do lat 60., ale na pewno jest to bardzo przydatne usprawnienie.

fot. Ducati

Przypomnijmy tylko, że cornering ABS sprawdza się również podczas hamowania w zakręcie, a nie jedynie w trakcie jazdy na wprost, jak to ma miejsce w „zwykłym” ABS. Rozwiązanie niemieckiej firmy Bosch bazuje na systemie czujników 3D i zaawansowanym oprogramowaniu z szybko reagującą hydrauliką.

fot. Ducati

Sercem Icona jest chłodzony powietrzem, desmodromiczny L-twin o pojemności skokowej 803 cm3, zapewniający 73 KM przy 8250 obr./min. i maksymalnym momencie 67 Nm przy 4750 obr./min. Motocykl spełnia normę Euro 4 i wyposażony jest w elektroniczny wtrysk paliwa.

fot. Ducati

Z silnikiem łączy się 6-biegowa skrzynia biegów, podwozie ma stalową konstrukcję kratową z widelcem Kayaba o średnicy 41 mm i tylnym amortyzatorem tej samej marki o regulowanym napięciu wstępnym. Scrambler Icon waży 173 kg na sucho i 189 po zalaniu. Zbiornik paliwa mieści 13,5 litra benzyny.

fot. Ducati

Borgo Panigale wykonało także dobrą robotę jeśli chodzi o wygląd, dodając szklaną soczewkę do klasycznego, okrągłego reflektora i oświetlenie LED od DRL, a także kierunkowskazy, które samoczynnie się wyłączają. Dźwignia sprzęgła jest regulowana, aby zapewnić większy komfort, a wskaźniki biegów i poziomu paliwa są wartościowymi dodatkami do oprzyrządowania deski rozdzielczej.

fot. Ducati

Aluminiowe panele boczne są wymienne i w nowym wydaniu podążają za liniami zbiornika. Odlewane obręcze mają kontrastowe akcenty pasujące do detali silnika i są inspirowane modelem 1100. Siodło zostało również przebudowane, jest bardziej płaskie i wygodniejsze. Wreszcie nowy schemat kolorów Atomic Tangerine dołączył do wersji 62 Yellow. W chwili obecnej nie znamy jeszcze ceny nowej wersji Icon.

fot. Ducati
%d bloggers like this: