Europejska sprzedaż motocykli wyższa niż oczekiwano. Trump się wścieknie?

Prawdopodobnie w związku z wojną celną z USA, europejski rynek motocykli wykazał w pierwszej połowie roku wzrost o 7,2 procent w niemal wszystkich dwukołowych segmentach.

W branży, która zatrudnia 156 tys. pracowników, to dobra wiadomość. W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2018 roku liczba nowych motocykli w Europie wzrosła o prawie 42 tys. egzemplarzy z 526 889 w 2017 roku do 564 851 aktualnie.

Fot. guibingzhuche.com

Wyraźny spadek zanotowano jedynie w segmencie motorowerów, który skurczył się o 31,1 procent z 178 262 do 121 746 sztuk. Jednocześnie wzrosła liczba zarejestrowanych motocykli elektrycznych o łącznie 49 procent ( 21 100 nowych e-motocykli). W liczbie tej znajdują się również elektryczne jednoślady nie wymagającej prawa jazdy ani ubezpieczenia, czyli głównie pojazdy miejskie w dużych aglomeracjach.

Komentatorzy wskazują, że pozytywny trend może być efektem wzmożonej uwagi mediów poświęconej przemysłowi motocyklowemu ze względu na bitwę celną pomiędzy USA i UE po tym, gdy prezydent Trump zdecydował się na podniesienie ceł na importowaną stal i aluminium. Kłopoty Harleya-Davidsona i Indian Motorcycles z powodu poczynań Trumpa zwróciły uwagę Europejczyków na silnikowe jednoślady.

Fot. guibingzhuche.com

Drugim czynnikiem wpływającym na znakomitą sprzedaż motocykli może być wyjątkowo dobra pogoda w pierwszym półroczu 2018 i długie tygodnie bez kropli deszczu, co jest katastrofą dla rolników, ale pozytywną sytuacją dla dealerów i salonów sprzedaży jednośladów.

Niezależnie od powodów dobrej passy, 17 producentów z grupy ACEM, czyli BMW Motorrad, Bombardier Recreational Products (BRP), Ducati Motor, Harley-Davidson, Honda, Kawasaki, KTM, KYMCO, MV Agusta, Peugeot Scooters, PIAGGIO, Polaris Industries, Renault, Royal Enfield, Suzuki, Triumph Motorcycles i Yamaha – jest na dobrej drodze do zamknięcia roku z doskonałym wynikiem.

%d bloggers like this: