Dobre, bo chińskie? Zobacz skośnookiego ścigacza Feely

Feely nie wywołuje oczywiście takich emocji jak Ducati, czy Honda, ale trzeba przyznać, że prezentuje się całkiem przyjemnie, szczególnie jeśli porównamy do niego niektóre potworki „Made in China” z zeszłych lat.

Pełna specyfikacja motocykla pojawi się dopiero za kilka dni, na razie wiemy, że na pokładzie znajduje się chłodzona płynem rzędówka o pojemności 450 cm3 i mocy 34 KM. Silnik został wykonany przez znaną firmę Zongshen.

Feely. Fot. Zongshen

Warto na chwilę skupić się na tym chińskim gigancie, który zatrudnia blisko 20 tysięcy ludzi. Zongshen nie pasuje do wzorca fabryki wypluwającej tandetne podzespoły do jeszcze gorszych jednośladów.

Firma Zongshen Industrial Group działa od 1992 roku. Od początku specjalizuje się w budowie silników spalinowych, w tym do skuterów, motocykli i łodzi. W 2015 roku Zongshen trafiła na czwartą pozycję na świecie pod względem ilości wyprodukowanych silników spalinowych o pojemności do 500 cm3.

Feely. Fot. Zongshen

Firma Zongshen do tej pory skupiała się na działalności typu OEM (Original Equipment Manufacturer), produkując silniki i podzespoły silników pod markami własnymi dużych koncernów międzynarodowych. Najciekawsze jest to, że do klientów Zongshen zaliczają się takie marki jak Piaggio, Harley Davidson i BMW. Globalizacja niejedno ma imię…

Stylizacja Feely przypomina trochę Transformers, ale obejmuje między innymi światła LED. Co do grafiki, mamy nadzieję, że slogan „Never Stop” na boku motocykla nie odnosi się do hamulców.

Feely. Fot. Zongshen

Dodajmy jeszcze, że Feely ma w planach jeszcze kilka innych motocykli, w tym dwucylindrowy model typu Adventure o pojemności 471 cm3 (to silnik Loncin zbliżony do jednostki z Hondy CB500) oraz kilka modeli jednocylindrowych o pojemności 320 cm3, m.in. nakeda i roadstera.

Feely. Fot. Zongshen
%d bloggers like this: