6 maszyn dla niewysokich motocyklistów

Bycie niskim nie ułatwia życia, szczególnie na koncertach i podczas grupowych zdjęć, jeśli nie zmieścisz się w pierwszym rzędzie uśmiechniętych twarzy. Na dodatek niektóre z kanap współczesnych motocykli są tak wysoko umieszczone, że tylko koszykarze mają odwagę przerzucić nogę przez siodło. Nie wszyscy faceci mają po dwa metry wzrostu z okładem, a tym bardziej kobiety. Oto zestawienie sześciu motocykli, które są przyjazne niewysokim pasjonatom motocykli, a przy tym zapewniają tyle samo frajdy, co ich wyżsi bracia.

Kawasaki Ninja 300

Gdy podstawowy motocykl Kawasaki, Ninja 250, dorósł aby stać się Ninja 300, szeroko otworzyły się drzwi dla riderów, których nie zadowala 250, ale nie są jeszcze gotowi na wagę średnią reprezentowaną przez Ninja 650 i Z650.

Kawasaki Ninja 300. Fot. Kawasaki

Technologia wyścigowa zastosowana w mechanizmie sprzęgła oraz oryginalny wygląd i prowadzenie dużego motocykla są podparte silnikiem 296 cm3  z wtryskiem paliwa. To gwarantuje spore emocje, jak na tak skromną przecież pojemność. Moc maksymalna zielonego wojownika to 39 KM, natomiast maksymalny moment 27 Nm przy 10 000 obr./min.

Masa Ninja 300 to tylko 174 kg, siedzisko znajduje się na wysokości 780 mm, czyli każdy bez problemu dosięgnie stopami do ziemi.

Suzuki SFV650

Przy wysokości siedziska 785 mm nad ziemią, japoński naked bike nie zmusza użytkowników do stania na palcach pod światłami. Następca SV650 ma sportowy silnik V-Twin na wtrysku, DOHC, o mocy 72 KM. Jeśli spojrzymy na moment obrotowy, czyli 64 Nm przy 6400 obr./min, też jest dobrze.

Suzuki SFV650. Fot. Suzuki

Na dodatek SFC650 bez problemu rozpędza się do 200 km/h, a płynność przyspieszenia zapewnia 6 stopniowa skrzynia biegów. Dużo emocji za stosunkowo nieduże pieniądze. No i nie jest wysoko.

Honda CTX700

W skrócie CTX zawiera się cała filozofia Hondy dla tego motocykla: Comfort, Technology, eXpierience. Nie jest to demon mocy i prędkości, CTX700 generuje z silnika o pojemności 670 cm3 spokojne 48 KM. Maksymalna prędkość wynosi niecałe 160 km/h. Wygodę zapewnia automatyczna skrzynia biegów i szybko osiągalny maksymalny moment obrotowy (60 Nm przy 4750 obr./min).

Honda CTX700. Fot. Honda

Automat można również wyłączyć i cieszyć się z jazdy obsługując skrzynię manualnie. CTX700 ma aspiracje do bycia turystykiem, co ułatwia niski środek masy oraz wygodne, szerokie siodło zawieszone zaledwie 720 mm nad ziemią.

Triumph Bonneville

Dawna rodzina, która uzyskała nowe oblicze. Neo-retro w pięknym wydaniu, szczególnie najnowszy wariant Black. W ramie Bonneville znajduje się chłodzony cieczą, równoległy dwucylidrowiec o pojemności 1200 cm3. Maksymalna moc przeboju Triumpha to 77 KM, zaś moment 106 Nm przy zaledwie 4000 obr./min.

Triumph Bonneville Bobber. Fot. Triumph

Pojazd ma słuszna masę 228 kg. Siedzisko umieszczono na wysokości 690 mm, czyli nie trzeba mieć nóg jak żyrafa, żeby spokojnie i pewnie sięgnąć asfaltu.

Yamaha Star V Star 1300 Deluxe

Bycie niski oznacza najczęściej mniej kilogramów wagi, dlatego motocykliści i motocyklistki o drobnej posturze raczej omijają wielkie krążowniki o sporej masie. Niepotrzebnie, bo jeśli trochę poszukać, można znaleźć coś dla siebie również w tej kategorii.

Yamaha Star V Star 1300 Deluxe. Fot. Yamaha

Propozycja Yamahy to potężny V Star, który na pokładzie ma widlaka o pojemności 1304 cm3. Masa tego motocykla wynosi ponad 300 kg, ale operowanie nim jest zaskakująco łatwe z powodu niskiego środka ciężkości. Maksymalna moc 72 KM wystarczy do żwawej, jak na tę klasę, jazdy. Za to komfort jazdy jest bardzo wysoki, a siodła znajduje się na wysokości zaledwie 690 mm.

Harley-Davidson Low Rider

Nowa wersja tego motocykla wyposażona jest już w najnowszy silnik Milwaukee-Eight 107 o sporej pojemności 1745 cm3. Low Rider gwarantuje aż 145 Nm momentu i 115 KM.

2018 FXLR Low Rider. Softail. Fot. Harley-Davidson

Masa maszyny to równo 300 kg z płynami, więc nie jest to lekki jednoślad. Na pewno spore znaczenie ma nisko umieszczone siodło, które producent zawiesili na wysokości 690 mm (w rzeczywistości przy obciążonym motocyklu jest nawet niżej). Oczywiście do Harley, więc tanio nie jest, ale za to wygodnie i komfortowo.

%d bloggers like this: