W lutym wybieraliśmy głównie motocykle on/off. Ich popularność sukcesywnie wzrasta

Po dwóch miesiącach 2018r. w rankingu segmentów funkcjonalnych pierwsze miejsce zajęły motocykle typu ON/OFF, czyli maszyny posiadające jednocześnie cechy motocykla turystycznego i enduro. Stanowiły one 30,5% wszystkich zarejestrowanych nowych motocykli. Przed rokiem było to 20,4%. Jest to pierwszy taki przypadek od 2010 (od kiedy PZPM monitoruje tę klasyfikację), gdy na szczycie rankingu nie znajdują się motocykle typu STREET.

Fot. bmwmcmag.com

Początek roku jest wprawdzie odległy od prawdziwego sezonu motocyklowego, ale ON/OFFy potwierdzają również tutaj swoją rosnącą popularność. Ich rezultat po dwóch miesiącach br. to 265 szt. (+17,8% r/r, +40 szt.). W tej kategorii klienci najchętniej wybierali markę KTM (67 szt.), następnie BMW (62 szt.) i HONDĘ (47 szt.).

W rankingu segmentów na drugą pozycję przesunęły się motocykle typu STREET z liczą 260 rejestracji w tej chwili od pierwszego miejsca dzieli je 5 szt. Zajęły one 30% rynku. Najpopularniejsze w tej grupie były motocykle YAMAHA (41 szt.) następnie ROMET MOTORS (33 szt.) i KTM (26 szt.).

Trzecie miejsce wśród wszystkich segmentów zajęły BIG SCOOTERY (126 szt., -30,4% r/r) z 14,5% udziałem w rynku. Liderem w tej grupie jest HONDA ( 34 szt.) za nią YAMAHA (18 szt.) i KYMCO (15 szt.).

Źródło: PZPM

%d bloggers like this: