Szef BMW: „Nie interesują nas motocykle elektryczne, tylko skutery”

Dyrektor zarządzający BMW nie przewiduje w najbliższym czasie żadnych ruchów firmy w kierunku elektrycznych motocykli. Ale stawia za to za skutery.

Stephan Schaller nie jest osobą, która rzuca słowa na wiatr. Kiedy w 2017 prezentował elektryczny wariant Concept Link podczas Concorso d’Eleganza Villa, oświadczył, że w przypadku jednośladów na prąd główną sferą zainteresowania firmy, którą reprezentuje, będą pojazdy „poruszające się po mieście”. Odniósł się jednocześnie bezpośrednio do skutera C-Evolution lub wspomnianego modelu Concept Link.

C Evolution. Fot. BMW

W najnowszym wywiadzie dla włoskiego Motociclismo, Schaller podtrzymuje to co powiedział przez rokiem. Właściwie nie zgodził się z tezą, że ofensywa motocykli elektrycznych jest oczywista w najbliższych latach. „Budowa wydajnego motocykla elektrycznego nie jest niemożliwa. To techniczne wyzwanie, które można rozwiązać, jak każdy problem tego typu. Ale czy możemy wyobrazić sobie dostarczanie energii elektrycznej na pustyni?” – powiedział Schaller. Dyrektor BMW odniósł się w ten sposób do pytania o ładowany z gniazda wariant GS Adventure.

„Jestem przekonany, że w 2018 roku nastąpi znaczy wzrost sprzedaży elektrycznych jednośladów, ale nie będą to motocykle, lecz skutery” – dodał Schaller.

ConceptLink. Fot. BMW

BMW jest obecnie jednym z niewielu producentów głównego nurtu posiadających w oficjalnej ofercie elektrycznym dwukołowiec. Okazuje się, że poza C-Evolution, BMW planuje dołączenie do niego produkcyjnej wersji Concept Link. Prawdopodobnie nastąpi to do 2021 roku.

%d bloggers like this: