2018 Harley-Davidson Iron 1200. Nowy, mocniejszy, ale czy lepszy?

Tak jak się spodziewaliśmy, Harley-Davidson rozszerza swoją ofertę z rodziny Sportster wprowadzając modele Iron 1200 i Forty-Eighty Special. Oba warianty dołączą do Forty-Eight, 1200 Custom i Roadster – wyposażonych w silnik Evolution V-Twin Sportster o pojemności 1202 cm3.

2018 Harley-Davidson Iron 1200 i Forty-Eight Special czerpią inspirację ze sceny custom bike z wysokimi kierownicami i grafiką nawiązującą do lat 70.

Fot. Harley-Davidson

„Sportster od samego początku zapewnia idealne połączenie wielkości, mocy i charakteru, co sprawia, że jest atrakcyjny dla zróżnicowanych i licznych odbiorców” – powiedział Brad Richards piastujący w H-D stanowisko wiceprezydenta odpowiedzialnego za stylizację i design.

Fot. Harley-Davidson

„Sportster to relatywnie prosty motocykl, który można rozebrać i na stworzyć niejako na nowo. To, co zrobiliśmy, aby zbudować nowego Irona 1200 i Forty-Eight Special, to właściwie to samo, co właściciele Sportsterów robią z nimi od pokoleń” – dodał Richards.

Fot. Harley-Davidson

Iron 1200 to coś więcej niż tylko 883 z większym silnikiem. Oczywiście dodatkowe 319 cm3 robi robotę zwiększając maksymalny moment obrotowy o 36% (98,97 Nm kontra 72,94 Nm) w porównaniu do mrocznego Irona 883.

Harley-Davidson dodał satynowo-czarną kierownicę Mini Ape o średnicy 2,5 cm, wysokości 22,2 cm i szerokości 81,2. Nawiązująca do klasycznych chopperów kiera została cofnięta o 16,5 cm, co wpływa na pozycję motocyklisty i poprawia wygodę manewrowania.

Fot. Harley-Davidson

Pojedynczy reflektor jest otoczony podwyższoną, czarną owiewką inspirowaną trendami bezkompromisowych ekip z zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych i podkreśla styl kierownicy.

Zbiornik paliwa się nie zmienił, ale miękkie łuki niebieskich pasów grafiki wizualnie zmiękczają niemal 13-litrowy bak. W komplecie jest jeszcze pojedyncze siodło, zbliżone nieco do wcześniejszego modelu z Irona, ale lepiej wyprofilowane, z wyraźnym oparciem w dolnej części pleców, oraz dodatkowym pikowaniem w stylu cafe. Zbiornik jak zwykle może mieć kilka wersji kolorystycznych, Harley-Davidson przygotował do wyboru warianty Vivid Black (czarny), Twisted Cherry (wiśniowy) i Billiard White (biały).

Fot. Harley-Davidson

Podobnie jak model 883, nowy Iron 1200 ma czarny silnik z ograniczoną ilością chromu, który pojawia się wyłącznie na popychaczach. Również wydechy są czarne.

Dziewięcioramienne koła są podobne do zastosowanych w Ironie 883, ale nie mają chromowanych szlifów – są jednolicenie czarne. Z przodu zastosowano wariant 19-calowy, a z tyłu 16-calowy.

Fot. Harley-Davidson

Klienci, którzy zdecydują się na Sportstera Irona 1200, dostaną w standardzie ABS oraz Smart Security System. W USA motocykl będzie kosztował 9 999 dolarów. Cena modelu w Polsce nie jest jeszcze znana.

Fot. Harley-Davidson
%d bloggers like this: