2018 Forty-Eight Special okaże się przebojem Harleya-Davidsona?

Wreszcie się stało i Harley-Davidson rozszerzył swoją ofertę z rodziny Sportster wprowadzając model Iron 1200 i Forty-Eighty Special.

Fot. Harley-Davidson

2018 Harley-Davidson Iron 1200 i Forty-Eight Special czerpią inspirację ze sceny custom bike z wysokimi kierownicami i grafiką nawiązującą do lat 70. Oba warianty dołączą do modeli Forty-Eight, 1200 Custom i Roadster – wyposażonych w silnik Evolution V-Twin Sportster o pojemności 1202 cm3.

Fot. Harley-Davidson

Forty-Eight Special ma ten sam co poprzednio solidny widelec 49 mm z kutymi półkami triple clap wykonanymi z wysokiej klasy aluminium. Pomiędzy lagami znajduje się mięsista opona 130 mm, a zwieńczeniem przedniej sekcji jest kierownica Tallboy o wysokości 18,4 cm. Warto zwrócić uwagę, że jest ona krótsza i mniej cofnięta niż wariant Mini Ape zastosowany w nowym Ironie 1200.

Fot. Harley-Davidson

Od standardowego modelu Forty-Eight wersja Special różni się chromowanymi elementami silnika i wydechami, chociaż te ostatnie mają czarne końcówki. Błyszczącego chromu jest sporo, ale cylindry, oprócz popychaczy, pozostały czarne.

Fot. Harley-Davidson

Niecałe 8 litrów paliwa w baku oznacza, że zbiornik jest niewielki i zdominowany przez bryłę silnika, ale tak ma właśnie być. Nowa grafika z poziomymi, ciemnymi pasami i prostym napisem Harley-Davidson prezentuje się wyjątkowo dobrze. Podobnie jak w przypadku nowego Irona 1200 do wyboru są trzy warianty kolorystyczne: Wicked Red, Vivid Black i Billiard White.

Fot. Harley-Davidson

Aluminiowe, odlewane, 9-ramienne felgi nie różnią się od modeli użytych w Ironie 1200. Obleczono je w gumy Scorcher 31 od Michelin. ABS i Harley’s Smart Security System są w standardzie, czyli ponownie jak w Ironie 1200.

Fot. Harley-Davidson

W USA 2018 Harley-Davidson Forty-Eight Special będzie dostępny w cenie 11 299 dolarów, co odpowiada cenie standardowych wariantów Forty-Eight i Roadstera.

%d bloggers like this: