KTM wprowadza specjalną wersję RC 390 R

Austriacka firma z Mattighofen wypuściła na rynek specjalną wersję RC 390 R, która wraz z zestawem SSP300 Race Kit umożliwia uzyskanie homologowanej maszyny gotowej do wyścigów Supersport.

Fot. KTM

Nowa wersja R jest ograniczona do zaledwie 500 sztuk, za to uzbrojona w szereg aktualizacji sprzętowych, dzięki którym doskonale nadaje się do ekstremalnych wyścigów. Ceną jest mniejszy komfort, który ogranicza między innymi nowe mocowanie i kierownica przeznaczona do bardziej agresywnej jazdy.

Dodatkowym atutem konstrukcji są frezowane CNC obręcze kół oraz składane dźwignie hamulca i sprzęgła, zapewniające lepszą reakcję i bezpieczeństwo (dzięki wzmocnieniu nie powinny się połamać w przypadku wywrotki). Są również regulowane, podobnie zresztą jak położenie kierownicy.

Fot. KTM

Mechaniczne RC 390 R jest wyposażony w regulowanie zawieszenie WP z przodu i tyłu, oraz krótszy dolot – co ma zwiększyć wydajność silnika i nieznacznie poszerzyć pasmo mocy. Aby odróżnić motocykl od seryjnego modelu, RC 490 R uzyskał nowy, bardziej sportowy schemat kolorów.

Najciekawsze jest to, że po niewielkich przeróbkach, RC 490 R może wziąć udział w wyścigach klasy Supersport 300. Aby zmienić swój pojazd w homologowaną maszynę wyścigową wystarczy zakupić zestaw SSP300. Produkcja jest co prawda ograniczona do zaledwie 50 sztuk rocznie, za to zestaw można zamówić bezpośrednio w dziale KTM Customer Racing.

Fot. KTM

Wśród części zestawu znajduje się pełny, tytanowy układ wydechowy Acrapovic SSP300 EVO02, wyścigowy ECU, sprzęgło STM, quickhsifter, większy układ chłodzenia, a także kompletny zestaw do zabudowy wykonany z ultra-lekkich materiałów.

Jeśli chodzi o koszty, KTM RC 390 R 2018 można nabyć na Starym Kontynencie w cenie 8 500 euro, a zestawem wyścigowym SSP300 za 11 000 euro. Należy pamiętać, że SSP300 nie jest kompatybilny z istniejącymi modelami RC 390 CUP, ani żadną specyfikacją sprzed 2017 roku.

%d bloggers like this: