Rudra i Pravega to potężne customy z Indii. Kicz czy hit?

Indie nie kojarzą nam się z firmami, które zajmują się przeróbkami i budową potężnych customów, ale to nie znaczy, że w drugim najludniejszym kraju na świecie takie cuda nie powstają. Podczas India Bike Week w Goa można było podziwiać między innymi dzieła ekipy Avantura Choppers, która zaprezentowała dwa solidne projekty.

Avantura Rudra. Fot. CarandBike

Nie są to modele przeznaczone jedynie do podziwiania. Zaprojektowano jest z myślą o użytkowaniu w Indiach w warunkach drogowych. Rudra jest motocyklem nawiązującym do stylu chopper. Rozstaw osi wynosi 2180 mm, natomiast całkowita długość motocykla to 2908 mm. Masa własna jednośladu to aż 344 kg, siedzisko znajduje się na wysokości 574 mm, co ułatwia manewrowanie goliatem.

Avantura Rudra. Fot. Avantura Customs

Pravega jest motocyklem wyższym do Rudry i podobno odzwierciedla styl klasycznego amerykańskiego cruisera. Maszyna ma podniesioną kierownicę, zbiornik paliwa w kształcie łzy i koła z lekkich stopów. Całkowita długość jednostki wynosi 2627 mm, rozstaw osi to 2006 mm. Przednie koło ma 21 cali, tylne 18.

Avantura Pravega. Fot. Autos Maxabout

Obie maszyny napędzane są przez silnik V-twin o pojemności 2000 cm3 opracowany przez amerykańską firmę S&S Engine. Jest to jeden z największych silników motocyklowych w Indiach, nieco tylko mniejszy od jednostki w zastosowanej w Triumph Rocket III.

Sporo komponentów obu maszyn pochodzi od producentów spoza Indii. Układ hamulcowy to Beringer, zawieszenie są od Primo, siedziska są od Mustanga, światła wyprodukował Kellerman, a opony to wyrób Avon.

Fot. Avantura Customs

Potwory o nazwach Rudra i Pravega kosztują odpowiednio (po przeliczeniu z rupii) ponad 130 000 zł i blisko 117 000 zł. Oba motocykle wykonywane są na zamówienie i mogą być oczywiście dostosowywane zgodnie z preferencjami klienta.

%d bloggers like this: