Indian Motorcycle wprowadza Stage 3 dla silnika Thunder Stroke 111

Indian zaprezentował kit Stage 3, który zwiększy pojemność big twina do szalonych 1901 cm3 (dotychczas było 1811 cm3). Oznacza to wzrost mocy i momentu obrotowego.

Dla tych z Was, którzy żyją poza światem Harleya i Indiana, 116 cali sześciennych ma wartość 1900,9 cm3 lub 1901 cm3, jeśli zaokrąglimy w górę. Być może to celowy zabieg, bo Indian stale przypomina, że jego historia rozpoczęła się w 1901 roku (wcześniej niż Harleya-Davidsona). „1901” pojawia się tez na wielu częściach i akcesoriach motocyklowego producenta.

Niezależnie od tego czy zbieżność jest zaplanowana czy nie, prawie 1901 centymetrów sześciennych pojemności oznacza 15-procentowy wzrost momentu obrotowego i 20-procentowy wzrost mocy. Przynajmniej tak przedstawia to Indian. V-twin Thunder Stroke 111 w edycji na 2018 rok produkuje 84 KM i 150 Nm. Oznacza to, że maszyna wyposażona w Stage 3 powinna osiągnąć 100,8 KM i 172,5 Nm momentu obrotowego.

Ludzie, którzy chcą poczuć tą moc, będą musieli wysupłać dodatkowe 2000 dolarów plus koszty instalacji. Co najdziwniejsze, Stage 3 może nie pojawić się w oficjalnej dystrybucji poza USA. Indian ogłosił już, że po 31 grudnia 2017 nie będzie już sprzedawał swoich zestawów Stage 1 i Stage 2 klientom z EMEA, czyli z obszaru Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (ang. Europe, Middle East, Africa). Nie znamy jeszcze powodów tej decyzji.

Zestaw można montować w każdym motocyklu z silnikiem Thunder Stroke 111, ale Indian wyraźnie ukierunkowany jest na entuzjastów baggerów.

%d bloggers like this: