Podczas World Ducati Premiere 20018 zaprezentowano Multistradę 1260

Nowa Multistrada 1260 to przede wszystkim ulepszony, znany z X Diavela silnik, ale to dopiero początek. Wielu użytkownikom turystycznego enduro wydawało się, że silnik Multistrady 1200 generuje wystarczające osiągi. Okazało się, że można więcej.

Multistrada wyposażona została w silnik Testastretta DVT nie tylko większej pojemności, ale ze zmiennymi fazami rozrządu. Moc maksymalna wzrosła o 6 KM do 158 KM przy 9500 obr./min, a moment osiągnął wartość 129,5 Nm przy 7500 obr./min.

Dzięki zmiennym fazom rozrządu inżynierom Ducati udało się nową jednostkę zestroić w taki sposób, że ta generuje 85% maksymalnej wartości momentu obrotowego już przy 3500 obr./min, a przy 5500 obrotach na minutę wału korbowego wartość momentu jest o 18% większa w porównaniu do poprzedniej jednostki.

Dla większości użytkowników silnik Multistrady 1200 generował moment obrotowy, który wyrywał z butów. Jednak dla Ducati to było za mało. Dzięki odczytom z aplikacji Multistrada Link App inżynierowie włoskiej firmy doszli do informacji w jakich zakresach obrotów użytkownicy Multistrad najczęściej korzystają ze swoich motocykli. Stąd pomysł na większy silnik i stąd moment obrotowy który od 3500 obrotów osiąga maksymalną wartość, a później jest niemal płaski jak stół.

Interwały serwisowe wyglądają następująco: co 15 tys. km lub co rok wymiana oleju oraz regulacja rozrządu co 30 tys. km. Najbardziej elektryzującą zmianą w nowej Multistradzie jest jej silnik, ale nie można zapomnieć o równie ważnej elektronice.

Motocykl otrzymał nowy system RideByWire, czujniki firmy Bosch, które pozwoliły na ulepszenie takich systemów jak: ABS – który teraz już wie, czy motocykl jedzie po prostej, czy po zakręcie, DCL – czyli światła doświetlające zakręty(w ledowym reflektorze wersji S), DWC – wheelie control, DTC – kontrola trakcji, VHC – asystent ruszania pod górę, tempomat.

Dodatkowo wersja S wyposażona jest w zawieszenie Skyhook z systemem DSS, bluetooth, system multimedialny DMS oraz kolorowy wyświetlacz TFT. Zmianom poddano również ramę i podwozie. Kąt główki ramy zwiększono o jeden stopień do 25 oraz wydłużono wahacz o 48 mm. Te dwie wartości wpłynęły na zwiększenie rozstawu osi motocykla o 55 mm, który teraz wynosi 1585 mm.

Powyższe modyfikacje, wraz z przeróbkami w zawieszeniu, np. dłuższy wahacz – mają zapewnić lepsze prowadzenie motocykla w zakrętach oraz stabilność w jeździe w pełni obciążonym motocyklem (dwie osoby + bagaż). Masa nowej Multistrady 1260 wynosi 209 kg na sucho, a w stanie gotowym do jazdy 232 kg. Wersja S waży 3 kg więcej.

Oprócz podstawowej wersji Multistrady oraz wersji S zaprezentowano wersję Pikes Peak, której bazą jest wersja S. Wyposażona jest dodatkowo w kute felgi, specjalne malowanie, zawieszenie Ohlins, karbonową owiewkę, wykończenie kanapy czerwoną nicią oraz karbonowy wydech Termignoni.

Źródło: ducatipolska.pl

%d bloggers like this: