Elektryczna Vespa? Zwolennicy prądu zszargają każda świętość!

Z tą świętością trochę przesadziłem, ale nie da się ukryć, że charakterystyczny dźwięk Vespy był częścią jej historii i w wydaniu elektrycznym to już będzie zupełnie inny skuter. Z drugiej strony o elektrycznej kosiarce, o pardon, Vespie, wiemy już od roku, kiedy to na świecie pojawił się prototyp. EICMA 2017 to był doskonały moment, żeby pochwalić się zakończeniem procesu ewolucyjnego i zaprezentować produkcyjną wersję Vespy Elettrica.

Vespa Elettrica. Fot. materiały prasowe

Elettrica ma być podobno synonimem postępu, stylu i funkcjonalności wynikającej z zastosowania w pełni elektrycznego układu napędowego, co związane jest również z prostotą obsługi i dużym plusem za ekologię.

Vespa Elettrica. Fot. materiały prasowe

Sercem układu jest jednostka zdolna do dostarczenia 2 kW (2,7 KM) mocy ciągłej i 4 kW (4,5 KM) maksymalnej. Łącząc te wartości z maksymalnym momentem obrotowym przekraczającym 200 Nm, można powiedzieć, że to o wiele lepsze parametry niż jakiekolwiek skutera 50 cm3, szczególnie jeśli chodzi o przyspieszenie.

Vespa Elettrica. Fot. materiały prasowe

Obecny jest również system odzyskiwania energii, dzięki któremu cześć mocy wraca do akumulatora podczas hamowania. Maksymalny zasięg jednostki to 100 km. Akumulator litowo-jonowy i silnik nie wymagają szczególnej uwagi, a wszystko co musisz zrobić, to podłączyć jednostkę do gniazdka.

Vespa Elettrica. Fot. materiały prasowe

Pełny cykl ładowania trwa 4 godziny, akumulator zapewnia pełną wydajność na 1000 cykli, co powinno przekładać się na zakres od 50 tys. do 70 tys. kilometrów lub 10 lat użytkowania. Po tym czasie wydajność baterii będzie wynosić 80%, czyli nadal dobrze.

Vespa Elettrica. Fot. materiały prasowe

Skuter ma dwa tryby jazdy: Eco i Power. Ponadto klienci dostaną duży schowek pod siedzeniem, światła LED, a nawet nową platformę multimedialną Vespa, system umożliwiający podłączenie smartfona do skutera i zarządzanie niektórymi jego funkcjami poprzez nowy wyświetlacz TFT 4,3 cala (działa wówczas jako panel instrumentów).

Vespa Elettrica. Fot. materiały prasowe

Jeśli trasa przejazdu jest nieco dłuższa niż zwykle, hybrydowy Vespa Electtrica X zapewnia zasięg do 124 kilometrów dzięki generatorowi zasilanemu benzyną (ładuje akumulator). Jednak model ten wyposażony jest w mniejszą baterię, aby w ramie mógł zmieścić się silnik i zbiornik paliwa. Model X może przejechać na jednym ładowaniu zaledwie 50 kilometrów.

%d bloggers like this: