Macierzysta firma Indian Motorcycle przedstawiła raport sprzedaży za trzeci kwartał 2017

Właścicielem marki Indian Motorcycle jest Polaris, dlatego raporty kwartalne dotyczące tej firmy są ważne w określeniu kondycji przedsięwzięcia motocyklowego. Jak prezentuje się Polaris po trzecim kwartale roku? Jest dobrze.

Sprzedaż Polaris w trzecim kwartale 2017 roku wyniosła 1 479 milionów dolarów, co stanowi wzrost o prawie 25% w porównaniu do 1 185 milionów dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Zysk netto to aż 81,9 mln dol., co stanowi wzrost o 173% w stosunku do roku poprzedniego. Marża zysku brutto wyniosła 24,6%, co oznacza wzrost o 261 punktów bazowych w odniesieniu do 2016 roku. Powyższe liczy są imponujące i wskazują, że Polaris podejmuje właściwie decyzje.

Scout Bobber. Fot. Indian

Nas najbardziej interesują motocykle. Jak wygląda ich sytuacja? Otóż sprzedaż motocykli… spadła ogółem o 14%. Jak wiadomo Polaris jest firmą macierzystą dwóch marek, czyli Indian oraz Victory. Polaris ogłosiło na początku tego roku, że zaprzestaje produkcji marki Victory i to prawdopodobnie stąd słaby wynik. Jednakże sprzedaż motocykli marki Indian wzrosła o 20%, co odzwierciedla nowe ukierunkowanie Polaris. Sprzedaż trójkołowych Slingshotów także poszybowała w dół, ale raport nie precyzuje jak bardzo.

Oczywiście motocykle nie są jedynym obszarem działania amerykańskiego giganta. Poza nimi firma zajmuje się także pojazdami terenowymi ATV, wśród których najbardziej znaczące są konstrukcje typu RZR. Kolejny obszar działania Polaris to skutery śnieżne, a także potężny dział części, odzieży i akcesoriów.

%d bloggers like this: