LMX 161-H to elektryczny motocykl do górskich szaleństw

Francuska firma LMX koncentruje się na e-motocyklach przeznaczonych do jazdy poza gładkim asfaltem. Terenowe odmiany elektrycznych jednośladów muszą być lekkie i wydajne, dlatego model 161-H waży zaledwie 42 kg i wyfasowano go w stylistyce górskiego roweru. Ramę wykonano z aluminium 6061. Silnik generuje 8kW/10,7 KM mocy.

LMX 161-H. Fot. LMX

LMX 161-H wyposażony jest w wysokiej jakości offroadowe akcesoria – przedni widelec RST Killah Coil RC, hamulec tylny DNM RCP2 i przedni TRP Zurich. Tarcze hamulcowe mają 203 mm. Klient sam może wybrać czy interesuje go instalacja drogowego oświetlenia LED i innych „cywilnych” części. Z przodu zamontowana jest zjazdowa opona 26 cali, natomiast na tylnej feldze znalazła się motocyklowa guma o wielkości 19 cali.

LMX 161-H. Fot. LMX

Silnik elektryczny to bezszczotkowy zespół ze sterownikiem Kelly oraz funkcją odzyskiwania energii z hamowania w celu wspomożenia akumulatora Samsung o mocy 1,7 kWh. W trybie Eco moc ciągła wynosi 3kW, ale może być zwiększona do 8 kW w trybie Boost. Oba tryby maja 300 Nm momentu obrotowego i pomagają pokonać wzniesienia o nachyleniu aż 45 stopni.

LMX 161-H. Fot. LMX

W zestawie znajduje się standardowa ładowarka o mocy 600 W. Pełne naładowanie zajmuje 3 godziny i wystarczy na pokonanie 65 kilometrów. Akumulator można również łatwo wyjąć i włożyć, dlatego istnieje możliwość szybkiej wymiany ogniwa na zapasowe.

LMX 161-H. Fot. LMX

161-H w obecnej konfiguracji to raczej motocykl niż rower, ale LMX oferuje również opcjonalnie zestaw pedałów i przekładni umożliwiających napędzanie jednośladu siła ludzkich mięśni. Pojazd przechodzi obecnie proces drogowej homologacji.

161-H dostępny jest na platformie crowdfundingowej Indiegogo. Cena pojazdu to 6500 euro. Pierwsze egzemplarze dotrą do klientów w maju 2018 roku.

%d bloggers like this: