BMW K 1600 Grand America 2018 to prawdziwy potwór na długie trasy

Po prezentacji K 1600 B, to była tylko kwestia czasu, kiedy BMW Motorrad zaprezentuje w pełni „ubranego” turystyka. Ten dzień nadszedł wraz z odsłonięciem K 1600 Grand America podczas EICMA w Mediolanie.

2018 BMW K 1600 Grand America. Fot. BMW

Zbudowany na bazie BMW K 1600B, Grand America zapewnia większy komfort i wygodę dzięki ekskluzywnemu wyposażeniu i praktycznym dodatkom ułatwiającym podróżowanie czy to w samotności, czy jeżdżąc z pasażerem.

2018 BMW K 1600 Grand America. Fot. BMW

Najbardziej widoczną zmianą jest tylny kufer spełniający jednocześnie rolę oparcia dla pasażera. Ten jeden dodatek znacznie powiększa przestrzeń bagażową i poprawia wygodę, ale jednocześnie całkowicie zmienia wygląda motocykla, który z drapieżnego baggera zamienia się kumpla Gold Winga. Czy to dobrze? Zależy co kto lubi.

2018 BMW K 1600 Grand America. Fot. BMW

Oczywiście na kufrze znalazło się także światło stopu pasujące do zintegrowanych światełek w bocznych kufrach. Górna walizka może być tez dostosowana do podłokietników. Na razie w zestawie nie ma jeszcze turystycznego WC, ale pewnie to też się wkrótce zmieni.

2018 BMW K 1600 Grand America. Fot. BMW

Kolejnym znaczącym dodatkiem jest standardowa szyba przednia, którą wyprofilowano w taki sposób, aby pasażer nie był nadmiernie narażony na hałas i pęd wiatru, co przekłada się na dłuższy czas jazdy i mniej przestojów.

2018 BMW K 1600 Grand America. Fot. BMW

Podobnie jak w K 1600 B, Grand America jest oferowana w standardowym kolorze Blackstorm, ale występuje również w nowym pakiecie Style, który oznacza m.in. dwukolorowe wykończenie. Chodzi o połączenie Blackstorm z Austin Yellow, a także chromowane wstawki. Te fikuśne nazwy przełożone na język prawdziwych facetów oznaczają po prostu połączenie czarnego koloru z żółtym.

2018 BMW K 1600 Grand America. Fot. BMW

W standardzie jest ponadto elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA z trybami Road i Cruise, elektryczny system wspomagania cofania i wysunięte do przodu „autostradowe” podnóżki umożliwiające przyjęcie bardziej zrelaksowanej pozycji podczas wielogodzinnych przejazdów.

2018 BMW K 1600 Grand America. Fot. BMW

Pozostałe bajery to m.in. gmole silnika, ABD Pro, dynamiczna kontrola trakcji, ksenonowy reflektor, ogrzewane manety i fotele, tempomat, wielofunkcyjnym BMW Motorrad Multi-Control, trzy tryby jazdy i rozbudowany system audio.

2018 BMW K 1600 Grand America. Fot. BMW

Oczywiście klienci mogą zażyczyć sobie również inne cuda, których BMW ma bez liku i w każdej cenie (chociaż najczęściej mocno wyśrubowanej). Chodzi o chromowane obudowy lusterek, system bezkluczykowy, funkcje Hill Start Control, i wiele innych.

2018 BMW K 1600 Grand America. Fot. BMW

Nowe BMW K 1600 Grand America pojawi się u dealerów w USA już w przyszłym roku i prawdopodobnie będzie kosztować około 3 tysiące dolarów więcej niż standardowy bagger. Kiedy w Polsce? Odpowiedzi jeszcze nie zna nikt.

%d bloggers like this: