Indian Scout FTR750 zdobywa mistrzostwo AMA Pro Flat Track deklasując rywali. Kiedy dostaniemy wersję “cywilną”?

Modele Indian Scout i Chefain z miesiąca na miesiąc umacniają swoją pozycję, zresztą zasłużenie, a tymczasem specjalna wersja motocykla, model Indian Scout FTR750, zdziesiątkował rywali w wyścigach flat track zdobywając mistrzostwo w pierwszym roku rywalizacji!

Indian Scout FTR750. Foto: Indian Motorcycles

FTR750 zajął 37 z 54 pozycji na podium w 18-rundowym sezonie. Ten wynik to miazga, a co najciekawsze FTR to czysty prototyp, który mimo nawiązań do przeszłości, nie wywodzi się z żadnego motocykla fabrycznego, ani silnika. Firma z Minneapolis nie uczestniczyła w AMA Pro Flat Track od ponad sześciu dekad, a mimo to rozniosła konkurencję. To robi wrażenie!

Indian Scout FTR750. Foto: Indian Motorcycles
Indian Scout FTR750. Foto: Indian Motorcycles

Odkąd FTR zadebiutował, Indian cały czas jest mocno naciskany, aby wprowadzić model jako wersję produkcyjną. Sukces sportowy niekoniecznie przekłada się na sukces rynkowy, dlatego Indian się nie spieszy.

Sygnały o doskonałym odbiorze maszyny nadchodzą niemal bez przerwy, choćby w postaci natychmiastowej wyprzedaży 50 numerowanych egzemplarzy FTR750, które zostały zaoferowane wielbicielom marki w połowie bieżącego roku.

Indian Scout FTR750. Foto: Indian Motorcycles
Indian Scout FTR750. Foto: Indian Motorcycles

Zapewne to właśnie „cywilna” wersja ma szansę na debiut rynkowy. Przypomnijmy, że limitowane motocykle wyposażone zostały w silnik V-twin o pojemności 748 cm3 i 4-biegową, manualną skrzynię biegów. Jednostka została zestrojona w celu największej wydajności w wyższych obrotach, ma podwyższone wydechy i kilka innych sportowych modyfikacji.

Indian Scout FTR750. Foto: Indian Motorcycles
Indian Scout FTR750. Foto: Indian Motorcycles

Nadwozie maszyny wykonano z włókna węglowego, zawieszenie Ohlins pracuje zarówno z przodu, jak i z tyłu, a klienci mogli zdecydować się również na niestandardowe modyfikacje, na przykład wybór numeru startowego, koloru motocykla, czy zmian mechanicznych, choćby przednich hamulców.

Kiedy FTR750 mógłby trafić do salonów marki? Steve Menneto piastujący w Indian Motorcycle wysokie stanowisko, powiedział niedawno: „Zbudowaliśmy ten motocykl, aby uczcić wspaniałą historię naszej marki w American Flat Track i zapewnić jej udany powrót na tor. Ściśle współpracowaliśmy z zespołem Indian Motorcycle Racing, by zrealizować wizję tego, jak mógłby wyglądać motocykl, gdybyśmy przenieśli platformę FTR na ulice. Jesteśmy bardzo podekscytowani pozytywnymi opiniami na temat FTR750 i możliwościami globalnego rozwoju marki w ciągu najbliższych pięciu lat”.

Indian Scout FTR750. Foto: Indian Motorcycles
Indian Scout FTR750. Foto: Indian Motorcycles

Czy to oznacza, że FTR750 musi poczekać jeszcze kilka sezonów, aż szefowie z Minneapolis będą gotowi? A może czekają na odpowiedni moment, aby nie „spalić” motocykla, który rzeczywiście może mieć wielki potencjał sprzedażowy? Tego oczywiście nie wiemy, natomiast sukcesy FTR750 w wyścigach rzeczywiście przemawiają do wyobraźni, nie mówiąc o tym, że to maszyna po prostu świetnie się prezentująca.

%d bloggers like this: