Ducati prezentuje model Srambler o pojemności 1100 cm3!

Ducati stara się od początku oddzielić model Scrambler od reszty motocykli, co widać nawet po tym, że specjalnie dla Scramblera powstała osobna strona internetowa. O nowym motocyklu z rodziny „S”, ale wyposażonym w znacznie mocniejszy silnik, słyszeliśmy już w połowie zeszłego roku.

Ducati Scrambler 1100. Fot. Ducati

Marketingowcy włoskiej marki uczciwie pracowali, abyśmy o Scramblerze nie zapomnieli (pamiętny zwiastun „Ducati Scrambler Desert Sled”). Już nie musimy dłużej czekać. Powitajmy Scramblera 1100, który został zaprezentowany podczas EICMA 2017 w Mediolanie.

Ducati Scrambler 1100. Fot. Ducati

Motocykl został wyposażony w przeprojektowaną wersję silnika z Monstera, czyli L-twin o pojemności 1079 cm3. Tym samym będzie to najsilniejszy Ducati, jaki kiedykolwiek nosił znaczek „Scrambler”. W zgodzie z filozofią włoskiej firmy, motocykl pojawi się w trzech wariantach: standardowym, specjalnym (Special), oraz sportowym. Włoski producent właściwie musiał wprowadzić model 1100 w celu zatrzymania właścicieli Scramblerów, którzy pragnęli przenieść się na większe motocykle.

Ducati Scrambler 1100. Fot. Ducati

Potężny silnik Monstera został przeprojektowany w ten sposób, aby oferować płynne przyspieszenie w całym zakresie prędkości obrotowych z wykorzystaniem driver-by-wire. Aktualna moc to 86 KM przy 7500 obr./min.

Ducati Scrambler 1100. Fot. Ducati

Bliźniacza stalowa rama kratownicowa i aluminiowa rama pomocnicza zapewnią wysoką wydajność w połączeniu z atrakcyjnym wyglądem, który jest synonimem modeli Ducati. Inne ciekawostki to szersza kierownica, opony Pirelli w stylu enduro, zbiornik ze stali z wymiennymi, aluminiowymi panelami bocznymi. W standardzie znajdą się takie systemy jak Bosch Cornering ABS, kontrola trakcji, panel LCD, trzy tryby jazdy (Journey, City oraz Active) oraz port USB.

Ducati Scrambler 1100. Fot. Ducati

W wersji standardowej motocykl będzie dostępny w kolorze żółtym (’62 Yellow) oraz czarnym (Shining Black). Wersja specjalna pojawi się ponadto w szarym odcieniu (Custom Grey) i będzie doposażona w czarne koła szprychowe, chromowane wydechy i aluminiowe błotniki.

Ducati Scrambler 1100. Fot. Ducati

W sportowej odsłonie Scramblera przewidziano czarny kolor nadwozia (Viper Black). Model posiada regulowane widelce i amortyzatory Ohlins. Poza tym wyróżni się sportowymi, żółtymi elementami stylizacji. Linia Scrambler będzie zatem naśladować zestaw trzech oryginalnych silników Scramblera, który pojawił się w latach 60. XX wieku w wersjach 250cm3, 350cm3 i 450cm3.

Ducati Scrambler 1100. Fot. Ducati

Motocykle trafią do dealerów w marcu przyszłego roku. Nie znamy jeszcze polskich cen, natomiast w UK przyjdzie za nie zapłacić odpowiednio 10 695 funtów za model standard, 11 495 za wersję specjalną, oraz 12 295 za odmianę sport.

%d bloggers like this: