Debiut Kawasaki Z900RS podczas Tokyo Motor Show 2017

Dwa lata plotek i oczekiwań wreszcie dobiegło końca. „Zieloni” zaprezentowali model Z900RS, który w salonach pojawi się w przyszłym roku. Motocykl powstał, aby oddać hołd legendarnemu modelowi Z1. Z900RS to także debiut Kawasaki w bardzo popularnej niszy neo-retro, tym bardziej, że w zeszłym roku zaprzestano produkcji klasycznego W800.

Kawasaki Z900RS. Fot. Kawasaki

Jak wskazuje nazwa, silnik zapożyczono ze standardowego modelu Z900, który został zmodyfikowany, aby zapewnić maksymalną moc przy niższych obrotach, co ma szczególne znaczenie podczas jazdy w mieście.

Kawasaki Z900RS. Fot. Kawasaki

Jednostka dostarcza 111 KM mocy przy 8500 obr./min i 98 Nm przy 6500 obr./min. Całkiem sporo, biorąc pod uwagę rozmiar motocykla i masę, która wynosi 215 kilogramów. Pięknie wyprofilowany bak mieści 17 litrów paliwa. Wraz z jednoczęściowym siedziskiem i wyciągniętą tylną sekcją tworzy dość płaską linię. Na tej samej wysokości znalazł się również ogromny przedni reflektor, który wyraźne wskazuje, że mamy do czynienia ze style retro.

Kawasaki Z900RS. Fot. Kawasaki

Inne elementy tego stylu to podwójne analogowe zegary, owalne lusterka, chromowany wydech o niezbyt nowoczesnym wyglądzie. Mimo, że Kawasaki Z900 RS wygląda jak oldtimer, nikogo nie powinno to zwieść, ponieważ motocykl ma większość funkcji swego dawcy, czyli Z900. RS wyposażony jest w dwuzakresową kontrolę trakcji, która może być również wyłączona.

Kawasaki Z900RS. Fot. Kawasaki

Jeden z trybów pozwala na maksymalne przyspieszenie, natomiast drugi przeznaczony jest do jazdy na mokrych, śliskich nawierzchniach. Inną ciekawą rzeczą jest fakt, że oświetlenie RS bazuje na diodach LED, czego nie znajdziemy w standardowym Z900.

Kawasaki Z900RS. Fot. Kawasaki

Dodajmy jeszcze, że RS posiada odwrócony widelec 41 z kompresją i regulacją wstępną sprężyny. Motocykl pojawi się w trzech kolorach o fantazyjnych nazwach, czyli Candytone Brown & Candytone Orange, Metallic Spark Black i Metalic Matte Covert Green & Flat Ebony.

Mówiąc inaczej RS to właściwie wszystko, czego potrzeba, aby stworzyć wersję „kawiarnianą”, która zresztą pewnie już jest w drodze.

Kawasaki Z900RS. Fot. Kawasaki
%d bloggers like this: