Honda Super Cub, czyli sukces, który nie ma końca

Lata 60. ubiegłego wieku, to okres wielkiej prosperity Hondy. Warto przypomnieć, że pod koniec dekady, w 1969 roku, pojawił się jednoślad krzyknięty pierwszym superbike, czyli model CB750.

Niemal dokładnie dziesięć lat wcześniej premierę miał się inny przebojowy jednoślad, którego zwycięski pochód trwa do dziś. Mowa o Super Cub, czyli jednocylindrowej jednostce o pojemności 49 cm3 i 4,5 KM mocy. Pierwsze egzemplarze zjechały z linii fabryki w Yamato w 1958 roku.

Honda Super Cub C100. Foto: Honda

Już rok później jednoślad wystartował w Stanach Zjednoczonych. Produkcja na kontynencie amerykańskim miała miejsce w fabryce Suzuka. W 1961 roku łączna sprzedaż tego modelu osiągnęła milion sztuk, natomiast sześć lat później Honda odnotowała sprzedaż 5-milionowego egzemplarza. Co ciekawe, w dalszych latach popularność Super Cub wcale nie spadła.

W 1974 roku rekord zostaje podwojony, natomiast po przeniesieniu produkcji do fabryki Kumamoto Honda może się poszczycić sprzedażą na poziomie 20 milionów egzemplarzy. To był już początek lat 90., które dla modelu Super Cub wcale nie były gorsze.


Honda Scooters Ads. Źródło: YT, A/V Geeks

Dekadę później, w okresie, kiedy na rynku pojawił się wariant Little Cub, łączna sprzedaż osiąga 50 mln sztuk. W 2007 roku, po premierze wtrysku paliwa w modelach Super Cub 50, Press Cub 50 i Little Cub, Honda kontynuuje niezwykły pochód modelu i ostatecznie, w 2008 roku osiąga rekordowe 60 milionów sprzedanych egzemplarzy!

Honda Cub jest obecnie produkowana w 16 fabrykach w 15 krajach na całym świecie. Swoją drogą, dziś już takie reklamy, jak na powyższej kompilacji, raczej by nie przeszły…

Super Cub Concept. Foto: Honda
%d bloggers like this: