Do tej port Yamaha MT-07 była przez wielu uważana za najfajniejszy motocykl w klasie dostępnej dla posiadaczy prawka A2. Do kompletu należy dodać jeszcze Ducati Monster 796, a od sezonu 2018 będziemy mieli trio liderów dzięki specjalnej wersji Kawasaki Z900.

Od wprowadzenia Z900 pod koniec 2016 roku, super-naked odniósł sukces sprzedaży i zdobył tysiące wielbicieli za wygląd, moc i prowadzenie. Teraz „zieloni” postanowili umożliwić zabawę również motocyklistom ograniczonym na razie wymogami prawa jazdy kategorii A2.

Przed inżynierami Kawasaki postawiono zadanie – mieli zagwarantować klientom identyczną maszynę o mniejszej mocy. Tak się rzeczywiście stało. Nie ma żadnych oznaczeń, funkcji, urządzeń pokładowych, które różnią zdławioną wersję 35 kW (47,6 KM) od 70 kW (95 KM). Kawasaki zapewnia, że udało się nawet zachować charakterystyczny dźwięk wydechów.

Redukcję mocy uzyskano poprzez dostosowanie ECU i jest to proces całkowicie odwracalny. To oczywiście ma znaczenie, szczególnie jeśli użytkownik zdecyduje się przejść po jakimś czasie na prawo jazdy A.
Czy zdławiona wersja Z900 jest skazana na sukces? Wszystko na to wskazuje.
