W Polsce wciąż kupujemy głównie motocykle z silnikami do 125 cm3

W pierwszych ośmiu miesiącach roku motocykle z silnikami o pojemności do 125 cm3 utrzymały 55,4% rynku, o 14,8pp mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Według najnowszego raportu PZMP Zarejestrowano 6 601 (-46,9% r/r) pojazdów w tej grupie. Po wprowadzeniu w 2014 nowych przepisów uprawniających do jazdy 125-tkami, ich popularność wystrzeliła w górę. Efektem tego był niemal 75% udział 125-tek w rejestracjach wszystkich motocykli.

Junak 125 Racer. Foto: Junak

Od tego czasu rynek zdążył się nasycić i sprzedaż tego segmentu stopniowo spada chociaż jest on ciągle dominujący. Prym w tym segmencie wiodą ROMET MOTORS (1 975 szt., -36,9% r/r), JUNAK (1 061 szt., -60,1%) oraz HONDA (578 szt.,
-27,9%).

Dobrą formę prezentują motocykle najcięższe, z silnikami o pojemności ponad 750 cm3. Dzięki rejestracji 3 144 sztuk (+6,9% r/r) ich udział w rynku wzrósł z 16,6% przed rokiem do 26,4%. Dominującą rolę w tym segmencie ma BMW (1 110 szt., +20,3%).

Następny jest HARLEY-DAVIDSON (447 szt., -3,2%), a za nim YAMAHA (323 szt., -25,2%). Drugą grupę pod względem liczebności i ze wzrostem liczby rejestracji stanowią pojazdy z silnikami od 500 do 750 cm3. Takich motocykli zarejestrowano 1 139 (+1,2% r/r). Zwiększyły swój udział do 9,6% rynku.

Źródło: PZPM

%d bloggers like this: