Firma Suzuki zaprezentowała model RM-Z450 w wersji na 2018 rok. Motocykl nie tylko podwyższył standard jazdy, ale zmienił się także jeśli chodzi o poziom komfortu jeźdźca.
Jedną z głównych modyfikacji jest przeprojektowana, aluminiowa rama typu twin-spar oraz tylny wahacz, którego przerobienie wpłynęło na rozkład masy. W konsekwencji motocykl stał się bardziej dynamiczny i łatwiejszy w manewrowaniu.

Nowa rama doskonale współpracuje z najnowszym widelcem Showa oraz centralnym amortyzatorem BFRC Showa Balance Free Rear Cushion. Zestaw gwarantuje zwiększoną stabilność podczas zawodów off-roadowych.
Silnik nie został wymieniony, ale dostał nowe wloty powietrza, elektroniczny wtrysk paliwa i inne części, które poprawiają reakcję przepustnicy i podnoszą moc szczytową.

Inne zmiany to wydajniejsze hamulce i doskonałe opony Bridgestone X30 firmy RM-Z450 montowane na mocniejszych, ale lżejszych aluminiowych felgach. Rozwinięty wariant Suzuki Traction Management System zapewnia dobre zachowanie maszyny w każdych warunkach. Unowocześniony system Holeshot Assict Control zapewnia błyskawiczny start z bramy startowej.

Inne, kosmetyczne zmiany, to nowa grafika, zmieniony kształt przedniego błotniki i paneli nadwozia. Do tej pory RZ-Z450 uzyskał siedem tytułów AMA SX i MX, a także dziewiętnaście tytułów mistrza kraju na całym świecie, przy jednoczesnym zapewnieniu większej liczy zwycięstw i wygranych w Stanach Zjednoczonych, niż żaden inny motocykl klasy 450 w ostatniej dekadzie.
Cena i pełna specyfikacja motocykla zostanie wkrótce ogłoszona.
