Bardzo fajne i głośne zestawienie kilku znaczących, przełomowych silników Harleya. Oczywiście nie wszystkich, ale i tak warto obejrzeć, a przede wszystkim posłuchać!
Legendarne silniki Harleya. Źródło: You Tube, Alone Biker
Pierwsza jednostka to V-Twin z 1909 roku, czyli rzeczywiście pierwszy silnik widlasty Harleya, następnie dolnozaworowy Flathead z 1929 r. Kolejny napęd to znacznie lżejszy od poprzednika, egzemplarz Panheada z 1948 (zastąpił Knuckleheada).
Na czwartym miejscu znalazła się konstrukcja Evolution z 1984, które pięknie grała na gaźniku oraz Twin Cam 103 wprowadzony w 2012 roku. Na koniec można jeszcze posłuchać elektrycznego LiveWire, którego Harley-Davidson zaprezentował w połowie 2014 roku.
Do pełni szczęścia brakuje Knuckleheada, który premierę miał w 1936 roku, Shovelheada z 1966 roku i może dziewiczego Twin Cam 88 z 1999 roku.
A i jeszcze Revolution z 2001 roku, czyli górnozaworowca chłodzonego cieczą, po raz pierwszy zainstalowanego w ramie VRSCA V-Roda, właśnie z 2001 roku.
Wszystkie brzmią super, ale te starsze mają zdecydowanie barwniejszy gang.