Rosyjska trajka wygląda jak okręt dowodzenia Lorda Vadera

Trajki to specyficzne konstrukcje. Z racji tego, że mówimy o połączeniu motocykla z samochodem, bo tylna sekcja pochodzi od auta, wielu motocyklistów lekceważy te pojazdy. Są jednak maszyny duże i widowiskowe. Do tego najczęściej bardzo komfortowe.

Warto w tym miejscu nadmienić, ze historia trójkołowych maszyn jest równie długa jak silnikowych jednośladów. Pierwsza udana konstrukcja powstała w 1885 roku a zbudował ją słynny Karl Friedrich Benz.

Niemiecki inżynier i konstruktor, bez którego nie istniałaby dzisiejsza marka Mercedes-Benz, uzyskał nawet patent na swój pojazd (Benz Patent-Motorwagen Nummer 1). Inna rzecz, że był to właściwie automobil.

Najciekawsze modele trajek powstają oczywiście w Stanach Zjednoczonych, ale w tym temacie dużo do powiedzenia mają również Rosjanie, a konkretnie ekipa R-Evolution Motorcycles, która zbudowała bardzo ciekawą konstrukcję.

Russian custom trike! Źródło: You Tube, R-Evolution Motorcycles

Trajka została wykonana w stylu „hot-rod”. Ciekawostką jest zainstalowanie na pokładzie aż trzech zbiorników, które dostarczają paliwo do masywnego silnika V2 z motocykla Suzuki Intruder. W zwyczajowym miejscu znajduje się atrapa. Łączny litraż wynosi 25 l.

Dodajmy jeszcze, że oryginalna trajka z R-Evolution posiada również skomplikowany system hydrauliczny, który umożliwia regulowanie prześwitu pomiędzy maszyną a podłożem. Trzeba przyznać, że rosyjska trajka prezentuje się wyjątkowo elegancko. Kawał dobrej roboty.

Źródło: R-evolution

%d bloggers like this: